مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: 6 طرح مرزی را با تزریق اعتبارات کافی تکمیل می‌کنیم.
کد خبر: ۲۸۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 25 August 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، داوود نجفیان عصر امروز در گرامیداشت هفته دولت در اردبیل اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم در سطح ملی و استانی اجرا و تکمیل پروژه‌های حوزه منابع آب است که علی‌رغم محدودیت منابع اعتباری روند تخصیص اعتبارات به این بخش در سه سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

وی موفقیت دولت تدبیر و امید را در اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و تقویت سفره‌های زیرزمینی یادآور شد و تصریح کرد: اعتبارات این حوزه 12 برابر افزایش یافته به طوری که 15 پروژه آب منطقه‌ای در حال اجراست که اغلب در حوزه حفاظت از منابع آب و بهره‌برداری‌های درست و بهینه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل، شرایط استثنایی استان اردبیل را در اجرای این پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت فاینانس و بی‌.او.تی یادآور شد و گفت: ما سعی کردیم در اجرای پروژه‌های مختلف به سمت استفاده از بی.او.تی و یا فاینانس برویم به طوری که در قالب سفر رئیس جمهور طرح‌هایی مصوب شده تا با تزریق اعتبار به صورت ویژه این پروژه‌ها شامل سد بفراجرد، کوثر، آبرسانی به اردبیل و مشگین‌شهر به سرانجام برسد.

نجفیان در مورد آخرین وضعیت سد کوثر افزود: برای این پروژه سه برابر سال‌های گذشته اعتبار اختصاص یافته به طوریکه امسال 45 میلیارد تومان برای آن منابع در نظر گرفتند تا تخلیه مخزن و تملک اراضی انجام شده و آبگیری پروژه را شاهد و ناظر باشیم.

وی بیان کرد: با افتتاح این پروژه در چند روز آینده دو هزار و 500 هکتار از باغات پایین‌ دست این سد از منابع آب مورد نیاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در مورد پروژه بفراجرد اضافه کرد: 10 میلیارد تومان برای این پروژه تأمین اعتبار شده و تا آخر شهریورماه آبگیری و زمینه افتتاح آن فراهم می‌شود.

نجفیان در مورد طرح آبرسانی مشگین‌شهر نیز ادامه داد: این پروژه در چهار جبهه با پیشرفت مناسب در حال انجام است و در افق 30 ساله تأمین آب شرب ساکنان مشگین‌شهر را در نظر گرفتیم به طوری که برای این پروژه 9 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و قرار است از طریق صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در مورد شش طرح مرزی فعال در سطح استان اظهار کرد: شبکه پایاب سد خداآفرین با 63 هزار هکتار اراضی تحت پوشش دارای 11 پیمانکار قوی است که با اشتغال یک‌هزار و 500 نفر این پروژه در حال احداث است.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال‌های گذشته در مجموع 165 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته بود در حالی که در دو سه سال اخیر 300 میلیارد تومان و امسال نیز400 میلیارد تومان به این پروژه منابع تزریق شده و قرار است تا آخر سال 96 تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی در مورد سد عمارت افزود: برای سد عمارت نیز 90 میلیارد تومان در این دو سه سال اعتبار اختصاص یافته به طوری که پروژه با 47 درصد پیشرفت، 500 نفر اشتغالزایی و تزریق 100 میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری در حال انجام است.

نجفیان در مورد سد تازه‌کند تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت 10 میلیون متر مکعب و تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست و تا دو ماه آینده عملیات اجرایی سد سینه‌سر گرمی آغاز می‌شود.

وی در مورد سد احمدبیگلو و اجرای همزمان شبکه این پروژه بیان کرد: 100 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته و در کنار آن سد عنبران نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل، چشم‌انداز تکمیل این پروژه‌ها را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: ما سعی کردیم همه طرح‌های حوزه آب منطقه‌ای را مهندسی، ارزش و بهینه‌سازی کنیم تا امکان بهره‌برداری از آنها فراهم آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار