مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزو پنج استان کشور در فعالیت‌های قرآنی است.
کد خبر: ۲۸۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 25 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده در نشست اصحاب فرهنگ و هنر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل اظهار کرد: ما امسال 64 برنامه را در هفت محور با یک نگاه استراتژیک در حوزه تبلیغات دینی و اسلامی هدف‌گذاری کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم این برنامه‌ها را جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر با حمایت دولت تدبیر و امید 130 خانه عالم احداث و تحویل روحانیان طرح هجرت شده است، تصریح کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و 400 هیأت مذهبی، یک‌هزار و 600 مداح، بیش از 120 انجمن اسلامی، 25 کانون فرهنگی، تبلیغی و ده‌ها تشکل مردمی و نهاد قرآنی فعالیت می‌کنند تا یک مقابله جدی با نحله‌های انحرافی و حرکت‌های ضد اسلامی را از سوی برخی از گروه‌ها با حمایت‌های معنوی شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در استان اردبیل تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همچون ارشاد، سپاه، حوزه هنری، اوقاف و... برقرار است، گفت: ما در یک فضای تعاملی و مدیریت محیطی سعی می‌کنیم تا روند رو به جلو را در فعالیت‌ها شاهد باشیم.

ستوده نگاه متوازن به امر توسعه فعالیت‌های فرهنگی را به همراه خروج از تصدی‌گری‌ها یادآور شد و افزود: ما سعی و تلاشمان بر این است تا با فعال کردن مؤسسات قرآنی و تبلیغی از شرایط تصدی‌گری خارج شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً در توسعه مراکز قرآنی از ظرفیت 370 مؤسسه و خانه قرآن در شهرها و روستاها حمایت می‌کنیم و تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی و تبلیغاتی خودمان را بر محور مسجد انجام دهیم.

ستوده فعالیت‌های آموزشی در حوزه روخوانی، ‌روان‌خوانی و تجوید قرآن کریم را یادآور شد و اضافه کرد: ‌در سازمان بحث فعالیت‌های آموزشی در حوزه علوم قرآنی و همچنین هیأت‌های مذهبی مد نظر است به طوری که ما برای فعالان این عرصه بیش از یک‌هزار و 192 دوره آموزشی را در سال‌های اخیر برگزار کردیم و 128 ساعت نیز دوره تخصصی برای تربیت مربی در این استان برگزار شده است.

وی استان اردبیل را جزو پنج استان ممتاز کشور در فعالیت‌های قرآنی معرفی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار