مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین در استان اردبیل به مصرف رسیده و خوشبختانه این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است.
کد خبر: ۲۸۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 25 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از تسنیم، حجت مدنی در نشست با فرماندار شهرستان خلخال اظهار داشت: میزان مصرف بنزین در 5 ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است به طوری که با اینکه امسال تعداد خودروهای بنزینی استان اردبیل افزایش پیدا کرده ولی مصرف بنزین به نسبت سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده مصرف درست و به جای سوخت بنزین است.

وی افزود: با گزارشات آماری که تاکنون به دست آمده است در 5 ماهه نخست امسال 137 میلیون لیتر بنزین در استان اردبیل به مصرف رسیده است و خوشبختانه این رقم  نسبت به سال‌های گذشته کاهش مصرف سوخت بنزین را نشان می‌دهد و امیدواریم در سال‌های آتی هم شاهد کاهش مصرف بنزین و استفاده درست از این سوخت باارزش باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: با مصرف درست بنزین همزمان با کاهش هزینه‌های خانوار می‌توان به پاک‌سازی هوا هم کمک کرد تا بتوان بر این اساس آینده‌نگری مناسبی برای نسل‌های بعدی داشته و با رعایت الگوی مناسب برای استفاده از سوخت بنزین به فکر سلامتی کودکان و سالخوردگان  باشیم.

مدنی تصریح کرد: امسال با مصرف بیش‌تر از 85 میلیون و 600 هزار متر مکعب گاز سی‌ان‌جی به میزان قابل توجهی به کاهش سوخت بنزین به میزان 80 میلیون لیتر کمک شده است و این امر فرهنگ‌سازی استفاده از سی‌ان‌جی را در بین مردم اردبیل نشان می‌دهد چرا که نسبت به سال‌های گذشته استفاده از سی‌ان‌جی افزایش و در مقابل، استفاده از بنزین کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با گسترش و توسعه استفاده از گاز سی‌ان‌جی شاهد کاهش 20 درصدی میزان مصرف سوخت نفت سفید در استان اردبیل هستیم و علت اصلی کاهش مصرف این سوخت نیز گسترش و توسعه گازرسانی به مناطق روستایی فاقد گاز استان اردبیل است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل اظهار کرد: در 5 ماهه نخست امسال میزان استفاده از نفت گاز در استان اردبیل 140 میلیون لیتر بوده که در جایگاه‌های سوخت استان به فروش رفته است و این میزان مصرف در مقایسه با 5 ماهه سال گذشته با کاهش یک درصدی روبه‌رو است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار