نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی از وجود بیش از 67 هزار نفر بیکار در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 26 August 2016

 
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا ، رضا کریمی  در جلسه شورای اداری استان اردبیل گفت: این آمار در حالی مطرح است که استان کشاورزی محور بوده و سرانه درآمد در این منطقه 60 درصد میانگین کشوری است.
وی با انتقاد از نگرش ها نسبت به حوزه کشاورزی بیان کرد: سهم این حوزه از تسهیلات حمایتی دولت حدود یک سوم و حتی کمتر است در حالی که تولیدات کشاورزی محور حدود 46 رصد اقتصاد استان اردبیل را شامل می شود.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس همچنین با بیان اینکه 30 درصد جمعیت استان اردبیل را روستاییان تشکیل می دهند افزود: 35 درصد روستاییان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و اردبیل در زمینه تملک و دارایی های کشور در مقایسه با دیگر استان ها در جایگاه آخر قرار دارد.
او گفت: کمتر از 15 درصد اعتبارات به صورت استانی توزیع می شود و فصل کاری در استان های سردسیر مانند اردبیل کمتر از چهار ماه است که با توجه به زمان ابلاغ اعتبارات ، دستگاه های اجرایی استان توانایی جذب کامل اعتبارات را ندارند و دیگر جای بحث در زمینه جذب اعتبارات ملی نمی ماند.
کریمی ادامه داد: دولت ها تاکنون در این استان سرمایه گذاری چشمگیری نداشتند و زیرساخت ها نیز آنچنان که باید فراهم نشده و امروز نیز دولت دیگر اجازه سرمایه گذاری ندارد در حالی که برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی باید بسته های حمایتی در نظر گرفته شود و از این رو مسوولان باید در زمینه ارایه بسته های حماتی و تسهیلاتی برای
جذب سرمایه گذاری و رفع معضل بیکاری وارد عمل شده و در نحوه و میزان توزیع اعتبارات تجدید نظر کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار