سرانه درآمد اردبیلی‌ها نصف شد؛
استاندار اردبیل همزمان با هفته دولت، آخرین وضعیت پیشرفت مگاپروژه های خود را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۸۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 27 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش اظهار کرد: ما چند مگاپروژه را بعد از حضور در استان اردبیل به جد پیگیری کردیم که مهمترین آن تکمیل سدپایاب خداآفرین است  که از محل مهار آب‌های مرزی یک میلیارد دلار به استان اردبیل اختصاص یافته و پروژه‌های متعددی در شمال استان اردبیل در حال اجرا است.

وی با بیان در مدت چهار سال بیش از 3 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و بیش از 50 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود افزود: ما نباید این اراضی مستعد را صرف کشت محصولات با ارزش افزوده کمتر کنیم بلکه مصمم هستیم تا با راه‌اندازی کشت و صنعت‌های کوچک و متوسط توسعه کشت گلخانه‌ای، افزایش تولید مواد غذایی و محصولات لبنی به فکر صادرات این محصولات با ارزش به کشور روسیه و آسیای میانه باشیم.

خدابخش افزود: در همین راستا دومین مگاپروژه را که راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری است به جد پیگیری می‌کنیم تا با محور صادرات منطقه آزاد در شمال استان راه‌اندازی شود تا زمینه‌ای مساعدی فراهم آمده و توسعه همه‌جانبه شکل بگیرد.

وی به چهار پهنه معدنی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: قطعا با جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی می‌توانیم این پهنه‌های معدنی را بعد از پایان مطالعات در بهترین شرایط اکتشاف و استخراج کنیم که وظیفه دولت تامین زیرساخت‌ها و برخی امکانات است تا از طریق بخش خصوصی اشتغال مولد شکل بگیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه دولت در جذب و استخدام نیرو محدودیت دارد و اشتغال باید به دو طریق راه‌اندازی واحدهای تولیدی از سوی بخش خصوصی و یا پرداخت تسهیلات برای ایجاد فرصت‌های خوداشتغالی به انجام برسد، یادآور شد: ما نمونه آن را در جای جای استان و در قالب سرمایه‌گذاری‌های عظیم تولید محصولات آب‌های طعم‌دار و همچنین شیرآلات قهرمان در گرمی شاهد هستیم.

خدابخش به تولید انبوه سیب‌زمینی در استان اردبیل و صادرات بخشی از این محصولات به کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: استان اردبیل 800 هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌کند که پیش از این تنها 50 هزار تن انبار و سردخانه برای نگهداری آنها بود و مابقی محصول در انبارهای سنتی نگهداری می‌شد که آسیب‌ها و تخریب‌هایی را نیز به همراه داشت.

وی از توسعه انبارها و سردخانه‌های استاندارد و اتمسفری در سطح استان برای نگهداری محصولات زراعی و باغی خبر داد و یادآور شد: 100 هزار تن مجوز ساخت انبار و سردخانه ارائه شده است.

استاندار اردبیل که پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران اردبیل در مصلای این شهر سخن می‌گفت از راه‌اندازی کارخانه فرآورده‌های سیب‌زمینی به شکل نیم‌پز با سه شیفت کاری و ظرفیسرمایه‌گذار اقدامی را آغاز کردیم تا به شکل استاندارد مطابق با نیاز بازار بتوانیم صادرات مرغ و محصولات وابسته به آن را انجام دهیم.ت 100 هزار تن فرآوری سیب‌زمینی خبر داد و گفت: ما در صادرات مرغ نیز به همت یک

خدابخش با یادآوری اینکه متوسط سرانه درامد اردبیلی‌ها نصف درآمد مردم ایران است، تصریح کرد: ما از همین‌رو تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی را دنبال می‌کنیم به طوری که کشت پسته، زعفران، زیتون، بادام و زمینی و ... در مناطق مختلف استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته تا ارزش افزوده این بخش ارتقا یابد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل به ظرفیت‌های حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: در حالی که ورود هر گردشگر باید هزار دلار درآمد را به همراه داشته و برای 28 نفر نیز اشتغال ایجاد کند متاسفانه گردشگری در این استان همچنان به شکل سنتی است که در این سه سال سعی کردیم با توسعه زیرساخت‌هایی همچون هتل، اقامتگاه‌های مناسب، مراکز پذیرایی شایسته و رونق فضاهای گردشگری بتوانیم این شرایط را تغییر بدهیم.

خدابخش با بیان اینکه قرار شده است هر ماه یک مسابقه ملی و چندین مسابقه جهانی و آسیایی به میزبانی اردبیل برگزار شود تا حضور ورزشکاران متعدد و توسعه توریسم ورزشی را شاهد باشیم، افزود: اصل برنامه و هدف‌گذاری ما ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری است و دولت نیز وظیفه خود می‌داند تا زیرساخت‌های مورد نظر را تامین کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
پل وحدت و ايستگاه سرعين تمام كن ساير مگا پروژه ها پيشكش
سردار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
جناب اقای استاندار محترم اینحرفها نان وکار نمیشود ودر حد حرف هست وبس

هر کاری که انجام بدین مردم می بینن با شعار وحرف بجای عمل
نمیشه کاری کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
موافقم
اردبیل یک استان فلج و عقب افتاده است هیچ سرمایه گذاری عمده ای از سوی دولت درآن انجام نمیشود
به قول جناب حسن عاملی دولت به استان بی مهری میکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار