دبیر انجمن مهر امید از اجرای آئین نذر کتاب برای دومین سال پیاپی به همت انجمن مهر امید طی ماه محرم سال جاری در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 27 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، توحید مهدوی در جلسه هماهنگی این آیین معنوی در اردبیل اظهار کرد: این آیین برای فرهنگ‌سازی در مورد ترویج کتابخوانی و نذر اقلام فرهنگی مانند کتاب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار در استان اردبیل، آیین نذر کتاب توسط انجمن مهر امید اجرا شد، تصریح کرد: تشویق بزرگان استان و فرهنگ دوستان موید مهر تاییدی برای ادامه این مسیر فرهنگی در شهر است.

دبیر انجمن مهر امید از اجرای آئین نذر کتاب برای دومین سال پیاپی به همت انجمن مهر امید در ماه محرم سال جاری خبر داد.

مهدوی با اشاره به اهداف برگزاری این آئین فرهنگی – دینی اضافه کرد: این برنامه دو هدف عمده را دنبال می‌کند که یکی از آنها ترویج کتابخوانی که در این مورد نیاز به احیا و بازسازی وجود دارد تا کتاب در سبد کالایی مردم قرار گرفته و کتابخوانی جزیی از برنامه روزانه مردم باشد و از طرف دیگر همین آئین تلنگری است که مردم را برای نذر اقلام فرهنگی و غیره ترغیب و تشویق کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته این آئین با شعار «یک کتاب نذر کن، دو کتاب نذری بگیر» و «با نذر کتاب، یک شمع در حرم آگاهی بیفروزیم» برگزار شد، افزود: امسال هم برنامه با همین شعار برگزار می شود تا در کوتاه‌ترین شکل ممکن اهداف برنامه را به مخاطبان انتقال دهد.

این فعال رسانه‌ای و مدنی استان اردبیل کتابخوانی را یکی از اضلاع توسعه فرهنگی دانست و ادامه داد: توسعه فرهنگی نیازمند کارهای فرهنگی است که انجمن مهر امید در راستای رسالت فرهنگی خود برنامه‌های مختلفی در این زمینه طراحی کرده است که به مرور اجرا خواهد شد.

مهدوی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه اجرای برنامه اظهار کرد: انجمن مهر امید با همکاری ادارات داربستی در پیاده‌رو یکی از خیابان‌های شلوغ اردبیل برپا و در آن کتاب‌های نذری توزیع کرده و کتاب‌های نذری مردم را هم جمع‌آوری کرده و بین مردم توزیع خواهد کرد.

دبیر انجمن مهر امید با بیان اینکه سال گذشته این آئین در دهه آخر ماه صفر و به مدت سه روز اجرا شد، گفت: سال گذشته حدود سه هزار جلد کتاب به صورت نذری به مردم استان اهدا شد و حدود 700 جلد کتاب نذری هم مردم به غرفه اهدا کردند.

وی با اشاره به همکاری نزدیک اداراتی مانند شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد و ادارات دیگر در اجرای آئین نذر کتاب افزود: بیشترین و نزدیکترین همکاری در اجرای این برنامه را سازمان تبلیغات اسلامی استان انجام داد که لازم است از زحمات مدیر کل این سازمان و ادارات دیگر نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار