سخنگوی کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی اواخر این هفته و از روز چهارشنبه میهمان استان اردبیل هستند تا بازدیدها و جلسات متعددی با هدف بررسی روند اجرای پروژه‌های عمرانی انجام شود.
کد خبر: ۲۸۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 27 August 2016
 

صدیف بدری  در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: هدف اصلی از این سفر شناساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌های منطقه آزاد تجاری استان اردبیل و همچنین بازدید از روند اجرایی کارهای عمرانی و پروژه‌های متعددی است که با همراهی معاونان وزیر نیرو و راه انجام می‌شود.

وی شاه کلید توسعه همه‌جانبه استان اردبیل را توجه جدی به توسعه زیرساخت‌ها اعلام کرد و افزود: ما اگر راه‌آهن، فرودگاه مناسب و راه‌های مواصلاتی خوبی داشته باشیم قطعا تلاشمان را انجام خواهیم داد تا جذب سرمایه‌گذاری‌ها به خوبی انجام شود.

بدری با بیان اینکه باید در این راستا ظرفیت‌های ملی و استانی اردبیل به خوبی معرفی شود، تصریح کرد: واقعیت این است که دولت منابع و اعتبارات محدودی دارد که 90 درصد بودجه کشور صرف کارهای جاری و پرداخت حقوق شده، 10 درصد به بخش عمرانی اختصاص می‌یابد که این یک ضعف بزرگ در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

وی با بیان شوراها و شهرداری‌ها به نسبت دولت وضعیت مطلوب‌تری را دارند، بیان کرد: 70 درصد منابع شوراها و شهرداری‌ها عمرانی و تنها 30 درصد جاری است در حالی که دولت به دلیل پرداخت‌های جاری و افزایش این رقم در سال‌های اخیر فلج شده است.

اصل 15 قانون اساسی باید اجرا شود

سخنگوی کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی ضرورت اجرای اصل 15 قانون اساسی را از سوی نمایندگان مجلس یادآور شد و گفت: ما در قالب فراکسیون‌ استان‌های ترک زبان این موضوع را پیگیری می‌کنیم که ضرورت دارد بسیاری از اصول قانون اساسی که تاکنون عملیاتی نشده همچون رایگان بودن درمان، آموزش و ... عملیاتی شود.

بدری اظهار کرد: بنده در مجلس و در حضور وزیر راه از کمبودها و نارسایی‌ها در حوزه زیربنایی راه، فرودگاه و راه‌آهن گلایه کردم چرا که استان ما به دلیل شریان حیاتی راه‌ها نیاز به امنیت حمل و نقل جاده‌ای و پایین آمدن خطرات و آسیب‌ها در این حوزه دارد.

وی درمورد کمیسیون تلفیق و شرایط متفاوت آن نسبت به گذشته بیان کرد: 9 نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و از دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز سه نفر در قالب کمیسیون تلفیق گرد هم می‌آیند تا بودجه سالانه را بررسی کنند در حالی که معتقدند ما در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس می‌توانیم به راحتی و مطلوب‌تر از کمیسیون تلفیق عمل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار