در آخرین ماه از تابستان 120 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راهی مناطق محروم شدند تا در قالب اردوهای جهادی مددکار روستاییان باشند.
کد خبر: ۲۸۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 27 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، در مراسمی که عصر امروز و در بدرقه از دانشجویان گروه‌های جهادی فاطمه‌الزهرا(س) در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد، معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: کاروان 120 نفره دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مدت هفت روز برای ارائه خدمات دارویی و درمانی به مناطق محروم عزیمت می‌کنند.

علیرضا میرزانژاد تصریح کرد: علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی، درمانی شرکت‌کنندگان در این اردو با برپایی کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و محافل انس با قرآن سعی می‌کنند تا اهالی روستاهای محروم را از نعمت سواد، مهارت‌ها و آموزش‌های جدید حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بیشتر آشنا کنند.

وی با یادآوری اینکه سعی می‌کنیم تا با دایر کردن بیمارستان‌های سیار زمینه ارائه خدمات کیفی‌تر را به روستاییان بعد از مداوا و درمان اولیه در صورت نیاز معرفی به متخصصان و اعمال جراحی را انجام دهیم، گفت: از جمله این روستاها مجره، شیخ احمد، خلیفه‌لو، گندیشمن و... است که در مدت 10 روز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در این مناطق محروم خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اصلی‌ترین هدف‌گذاری و رویکرد را در این زمینه ارتقا سلامتی آنها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستاییان در حوزه ارتقا سلامتی اعلام کرد و افزود: امیدواریم روستاییان بتوانند طعم خدمات بهداشتی، درمانی و عمران و آبادانی را در سایه حضور این گروه‌های جهادی لمس کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار