همزمان با پنجمین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور استاندار اردبیل و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، سد معیشتی خوجین خلخال افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 27 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، در مراسمی که به دنبال سفر استاندار اردبیل به خلخال با همراهی نماینده خلخال در مجلس، مسؤولان استانی و شهرستانی انجام شد، در گرامیداشت هفته دولت سد معیشتی خوجین خلخال افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در کنار راه‌اندازی این سد طرح آبیاری تحت فشار اراضی پایاب بینالود خوجین به بهره‌برداری رسید.

عدیل سروی ویژگی مهم این پروژه را آبیاری تحت فشار (سبز) بدون استفاده از برق به خاطر اختلاف زیاد ارتفاع سد با پایاب اراضی به صورت ثقلی بدون استفاده از انرژی برق اعلام کرد.

وی مساحت اجرای طرح را 120 هکتار و اعتبار اجرای طرح را یک میلیارد و 640 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هزینه هر هکتار از اراضی در اجرای این پروژه 13 میلیون و 700 هزار تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تعداد بهره‌بردار را 101 نفر کشاورز بیان کرد و افزود: عملیات اجرایی شامل لوله‌گذاری خطوط اجرایی 10 کیلومتر، لوله‌گذاری داخل شبکه 63 کیلومتر و تعداد شیر خودکار سه هزار و 250 عدد است.

سروی مخزن سد را شامل 260 هزار متر مکعب مخزنی و 130 هزار متر مکعب تنظیمی اعلام کرد و ادامه داد: در شمال استان اردبیل پروژه‌های آبیاری مدرن با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود اقدامات و فعالیت‌های توسعه‌ای در این بخش با استقبال کشاورزان روبه‌رو شود چرا که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه انجام شده و یا در حال انجام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
خوجین که سد ندارد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار