شهید اسماعیل اعلمی شهید شاخص ورزش کشور از جمله شهدایی بوده که دعایش برای رسیدن به جایگاه رفیع شهادت زود اجابت شده است.
کد خبر: ۲۹۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 14 September 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل، در حالی یادواره شهدای ورزشکار در کشور امسال به یاد شهید شاخص ورزش کشور پهلوان شهید اسماعیل اعلمی گرامی داشته شده و در ماه‌های آینده یادواره 184 شهید ورزشکار استان اردبیل نیز به یاد شهید اعلمی برگزار می‌شود که این پهلوان شهید زندگی معنوی را همراه با خلوص نیت پشت سر گذاشته تا امروز به عنوان یک چهره معنوی در میادین ورزش از او یاد شود.

شهید اسماعیل اعلمی که در سال 1339 مصادف با عید سعید قربان در اردبیل به دنیا آمد به دلیل موقعیت شغلی پدر و حضور در شهرهای مختلف مقطع تحصیلی ابتدایی را در مدرسه‌ای در خلخال آغاز کرد.

پدر بزرگوار شهید اعلمی با مشاهده فساد حاکم در حکومت پهلوی و وجود ناعدالتی‌ها و مسائل غیرشرعی مبارزه با حکومت را همگام با سایر انقلابیون در سرلوحه کارهای خود قرار داد به طوری که عوامل حکومت رژیم شاهنشاهی در سال 53 به دلیل فعالیت‌های انقلابی وی را از اشتغال در بانک معلق کردند.

او که شرایط سخت زندگی را می‌گذراند در این زمان اسماعیل که در مدرسه راهنمایی شهید اندرزگوی فعلی اردبیل مشغول به تحصیل بود به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و مشکلات مالی خانواده همزمان با تحصیل مشغول به کار شد تا کمک خرج خانواده باشد.

شهید اعلمی با نمرات بسیار عالی دوره راهنمایی را طی کرد و وارد دبیرستان صفوی شد که با بالا گرفتن قیام‌های مردمی علیه حکومت پهلوی با حضور در مساجد و راهپیمایی‌ها به انقلابیون پیوست و به صورت مداوم اطلاعیه‌های امام راحل و انقلاب را دنبال می‌کرد.

شهید اعلمی که جوانی پرشور، فعال و کنجکاو بود در کنار تحصیل به رشته وزنه‌برداری روی آورد و توانست جزو وزنه‌برداران برتر استان انتخاب و در مسابقات قهرمانی آسیا مقام چهارم را به دست آورد.

این ورزشکار شهید در مسابقات وزنه‌برداری آلمان شرقی موفق به کسب مدال شد.

شهید اعلمی که فراز و نشیب‌های زندگی را چشیده بود و مشکلات در برابرش کوچک و حقیر بود با روحیه‌ای شکست‌ناپذیر و پهلوانانه در زمان‌های بحرانی زندگی دوشادوش پدر زندگی را اداره می‌کرد.

اسماعیل علاقه زیادی به ادامه تحصیل در دانشگاه داشت ولی به دلیل رسیدن به سن اعزام به خدمت سربازی از تحصیل بازماند.

او که مقلد حضرت امام راحل بود در مقابل فرمان‌های امام سر از پا نمی‌شناخته و با اشتیاق و علاقه مثال‌زدنی دستورات و فتواهای ایشان را عملی می‌کرد.

پدر شهید اعلمی که در دوران دفاع مقدس از فعالان ستاد پشتیبانی جنگ استان بود به دلیل علاقه خاصی که به اسماعیل داشت از رفتن او به جبهه ممانعت می‌کرد ولی اسماعیل با این جملات که «من که در دوران سربازی نتوانستم سرباز خوبی برای کشور و امام زمانم باشم باید به جبهه بروم تا بتوانم به کشور و امامم خدمت کنم » بالاخره پدرش را قانع کرد.

* اسماعیل به لقاءالله پیوست

او پس از مدت‌ها حماسه‌آفرینی و دفاع از خاک وطن در 11 روز از آبان ماه 62 در جریان عملیات والفجر 4 در منطقه عملیاتی غرب کشور در حالی که روی سجاده نماز مشغول عبادت و راز و نیاز بود چشمانش را به سوی آسمان دوخت و چهره‌اش غرق باران اشک شد.

ساعت‌ها با خدای خود خلوت کرد و از او خواست تا هر چه زودتر به هدفش که همان شهادت بود برساند.

در همین هنگام در حالی که مشغول عبادت بود مورد اصابت تیر دوشکا از ناحیه دشمن قرار گرفت و محرابش غرق خون شد سر بر خاک نهاد و زیر لب زمزمه کرد و نقش زمین شد چشمانش به آسمان خیره، لب از حرکت باز ایستاد و صدای الله‌اکبر در فضا طنین‌انداز شد آری اسماعیل به لقاءالله پیوست.

پیکر مطهر در منطقه کردستان عراق غریبانه بر جای مانده بود و گروه‌های مختلفی برای جست‌و جوی پیکرش تلاش می‌کردند که بالاخره بعد از 16 روز از خبر شهادتش پیکر جهان پهلوان اسماعیل اعلمی به زادگاهش انتقال یافت و بر روی دستان عاشقان و شیفتگان شهید و شهادت تشییع و در گلزای شهدای بهشت فاطمه به خاک سپرده شد.

بهزاد و محمد تقی دو برادر کوچک شهید اسماعیل اعلمی هستند که به بهزاد جانباز و از تخریب‌چیان مشهور لشکر 31 عاشورا است و محمدتقی نیز که سابقه حضور در جنگ را دارد هم اکنون به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز مشغول فعالیت است.

* فرازی از وصیتنامه شهید اسماعیل اعلمی

«اینجانب به عنوان ورزشکار در سطح کشور به ورزشکاران اسلام توصیه می‌کنم که آن قید و بندها و اصالت‌های غربی را بگسسته و فقط با اتکا به خدا و نیروی ایمان و سرمشق قرار دادن اسدالله غالب حضرت علی(ع) در میدان‌های مسابقه که بدون شک می‌تواند در صدور انقلاب و شناساندن انقلاب و اسلام خیلی موثر باشد به مبارزه پرداخته تا اسم این از خدا بی‌خبران و کافران را از صحنه ورزش دنیا محو کنیم.

«بارالهی خودت به ورزشکاران ما نیرویی اعطا کند که به واسطه آن بر این سلطه‌گران غرب  و شرق چیره شده و دل‌های ورزشکاران ما را همواره بیدار نگه دار و یک لحظه آنها را به حال خود مگذار».

بر اساس این گزارش، پهلوان شهید اسماعیل اعلمی که قهرمان وزنه‌برداری کشور در سال 59 و 61 و چهارم آسیا است  امسال از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان شهید شاخص ورزش کشور معرفی شده تا یادواره‌های شهدای ورزشکاران به یاد او برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار