فرماندار شهرستان نیر گفت: این شهرستان با 20 آبگرم ، دهها چشمه آب سرد معدنی و2 رودخانه دایمی وچندین رودخانه فصلی بعنوان آب شهر کشور معروف بوده و در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۹۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ 15 September 2016
به گزارش تابناک اردبیل،مهدی احمدی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: شهرستان نیر دارای هفت منطقه نمونه گردشگری ویک روستای نمونه گردشگری است و سالانه هزاران گردشگر از این مناطق دیدن می کنند .
وی با اشاره به طرح های اجرا شده در دولت تدبیر وامید در نیر افزود:از زمان آغاز به کار این دولت 134 طرح با یک هزرا و 360 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان نیر در زمینه های مختلف اجرا شده ودر هفته دولت هم 31 طرح با 164 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید .
وی از اجرای 26 طرح سرمایه گذاری در نیر خبرداد وگفت:26 طرح سرمایه گذاری با 7هزار 666میلیارد و 10 میلیون ریال سرمایه گداری در این شهرستان انجام شده است
فرماندار نیر در خصوص فعالیت مجدد هشت واحد صنعتی هم گفت: این هشت واحد صنعتی که قبلا راکد بود با 110 میلیارد ریال در حال فعال شدن هستند.
احمدی در خصوص کنار گذر شهر نیر هم افزود: مطالعات کنار گذر نیز به پایان رسیده وبا اختصاص پنج میلیارد ریال منتظر تصمیم راه وشهر سازی هستیم تا با اجرای آن گره ترافیک شهر گشوده شود.
وی از سرمایه گذاری نیری های مقیم تهران در این شهرستان خبر داد وگفت: بسیاری از افراد خیر وسرمایه گذار نیری در کشور ودر نقاط مختلف وجود دارد که سعی می شود مشارکت آنها بر ای سرمایه گذاری در این شهر جلب شود .
فرماندار نیر با اشاره به آلودگی سد یامچی ناشی از فاضلاب شهری وروستایی افزود: برای جلوگیری از این آلودگی ها عملیات احداث فاضلاب هفت روستا در مسیر سد انجام شده وعملیات اجرای فاضلاب روستاهای دیگر هم در دست اقدام است اما باید آب منطقه ای بیش از این کنترل لازم را داشته باشد واز ورود دام به اطراف سد هم جلو گیری کند .
احمدی تلف شدن ماهی ها در سد یامچی را ناشی از گرم شدن هوا دانست وافزود: گرم شدن هوا منجر به تلف شدن ماهی ها در این سد شده و پس از این اتفاق، ماهی های تلف شده جمع آوری شده وسلامت آب هم مورد سنجش وآزمایش قرار گرفت .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار