به همت اتحادیه نانوایان شهرستان مشگین‌شهر و در حاشیه جشنواره ملی فطیر در مشگین‌شهر، کار پخت بزرگترین فطیر جهان در مشگین‌شهر آغاز شد.
کد خبر: ۲۹۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ 15 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، در مراسمی که در محل بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر برگزار شد، به نیت 14 معصوم بزرگترین فطیر جهان به طول 14 متر در مشگین‌شهر پخته شده و در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

بزرگترین فطیر جهان که رکوردش در کتاب گینس به ثبت می‌رسد پیش از این متعلق به کشور آمریکا بود که به طول 11 متر پخته شده بود و این بار در مشگین‌شهر این رکورد شکسته شد تا به نیت 14 معصوم فطیری به طول 14 متر پخته شود و نام مشگین‌شهر نیز در کتاب گینس به ثبت برسد.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان مشگین‌شهر در پخت این فطیر بیش از 6 نانوا مشارکت می‌کنند به طوری که برای پخت آن 600 کیلو آرد، سه حلب روغن 17 کیلویی، 130 کیلو شکر و 720 عدد تخم مرغ به کار رفته و نانوایان چهار ساعت برای پخت با کیفیت‌ترین فطیر جهان تلاش می‌کنند.

کامران احمدیان تصریح کرد: ما چندین شبانه‌روز است که برای پخت بزرگترین فطیر جهان تلاش می‌کنیم تا در کنار برگزاری جشنواره ملی فطیر که نسبت به ثبت ملی آن اقدام می‌کنیم، بتوانیم بزرگترین فطیر جهان را نیز پخت کرده و رکورددار این مسأله باشیم.

 

رسول روحی علمدار به عنوان نانوا و فطیرپز مشگین‌شهر نیز در این زمینه افزود: ما از اداره غله خواستار تأمین آرد مناسب و با کیفیت هستیم تا در تولید فطیر مشگین‌شهر که زبانزد عام و خاص است، بتوانیم مشارکت کنیم به طوری که ما در پخت فطیر از جوش شیرین استفاده نکرده و سعی می‌کنیم بهترین فطیرها را به عنوان سوغات این منطقه تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار