استاندار اردبیل گفت: با پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در سه ماه گذشته ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان مجدداً فعال شدند.
کد خبر: ۳۰۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 23 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: این واحدها شامل ۵۲ واحد در حوزه صنعت و ۶۸ مورد در حوزه کشاورزی است که در مجموع رقم ریالی آن شامل هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: با پیگیری مشکلات واحدها برخی از آن ها مجدداً فعال شده و برخی با ظرفیت کمتر، تولید خود را از سر گرفته است.

رئیس ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با تأکید به اینکه مواردی از جمله مالیات و مشکلات بانکی مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: در حل مشکلات واحدها برخی بانک ها از جمله کشاورزی و تجارت عملکرد مطلوبی داشتند.

خدابخش با تأکید به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به منزله استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و ایجاد ارزش‌افزوده است، اضافه کرد: از جمله حرکت به سمت کشاورزی صنعتی به دلیل اینکه استان اردبیل برخوردار از مزیت‌های کشاورزی است مورد تأکید است.

وی با اجرای پروژه‌های متعدد از جمله شبکه آبرسانی در شمال استان اشاره کرد و گفت: در صورتی که استان اردبیل توسعه بازارهای خود را دنبال می‌کند باید در راستای ایجاد ارزش‌افزوده در بخش تولید اقدامات ضروری را ترتیب داد.

استاندار اردبیل همچنین به مزیت‌های ایجاد منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد به دلیل اینکه آزاد از قوانین و ضوابط کشوری است می‌تواند از مشکلات عدم ثبات قوانین دوری جسته و زمینه رونق تولید را تسهیل کند.

به گفته خدابخش تصویب منطقه آزاد تجاری استان با این هدف دنبال می‌شود تا بتوان فرصت رونق تولید را فراهم ساخت و در عین حال برای صادرات به بازار روسیه اقدام کرد.

رئیس ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه تمامی این اقدامات در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: در حال حاضر کتاب برش استانی اقتصاد مقاومتی تدوین شده و تمامی مدیران استانی با بندهای ۲۴ گانه آن آشنا هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار