نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ضروری است مناسک عزاداری حاوی پیام عاشورا باشد چراکه دروغ و انحراف در مداحی توسط دشمن رصد می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 23 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم نکوداشت پیرغلام حسینی، رحیم حیدری تصریح کرد: خداوند با هدیه کردن حسین (ع) به شیعیان میراثی کم‌نظیر به آن ها داده است و لازم است این میراث به مانند یک حرکت فرهنگی ناب به جهانیان عرضه شود.

وی با بیان اینکه در مقابل قتل امام حسین(ع) قتل یک فرد توصیه شد اما قاتل وی برای همیشه نفرین شده است، ادامه داد: خداوند متعال برای اینکه دین درست در قیامت معرفی کند آن را در حسین (ع) معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید به ضرورت شناخت ابعاد فکری و معرفتی این امام بزرگوار و سپس عزاداری برای وی متذکر شد: در این خصوص وظیفه علما و شعرا سنگین است؛ چرا که عشق به حسین (ع) خود یک مدرسه محسوب می‌شود.

عاملی با تأکید به حساسیت مناسک عزاداری شخصیت رفیع این امام والامقام به ضرورت مشارکت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در پوشش برنامه‌های فاخر از جمله نکوداشت مداحان شد.

وی با بیان اینکه در مداحی باید روشن شود که امام حسین (ع) برای طایفه گری به کربلا نرفته است، افزود: لازم است مداح آرمانی شناسایی شده و در وضعیتی که دشمن فعالیت مداح را رصد می‌کند، معرفی شود.

امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: مداحی همچون رحیم حیدری از جمله افرادی نیست که بر اساس احساسات و هیجانات صحبت‌هایی ناصحیح مطرح کند و این گروه از مداحان در واقع الگوی مداحان جوان هستند.

عاملی متذکر شد: وهابیت گام‌به‌گام با ما حرکت کرده و رفتارهای ما را کنترل می‌کند و بارها مشاهده شده که از اشتباهات مداحان کلیپ‌هایی تهیه شده و در فضای مجازی پخش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برخی اظهارات در مداحی‌ها بدون سندیت و علم و معرفت عنوان می‌شود، ادامه داد: صحبت‌هایی از جمله اینکه کعبه به غبار کربلا نمی‌رسد چون کربلا ابوالفضل (ع) را داشته و یا اینکه شجاعت حضرت زینب(س) بیشتر از ابوالفضل (ع) است صحیح نیست.

وی افزود: علاوه بر این اظهاراتی از این دست که پیامبر به خاطر حضرت ابوالفضل به جهان آورده شده مصداق انحراف است و مداحان باید بدانند که در اجرای خود با دنیا سخن می‌گویند.

عاملی با اذعان به برگزاری مراسمات استقبال از ماه محرم متذکر شد: در حال حاضر مواردی از طرح مسائل دروغین و عزاداری انحرافی از جمله در تبریز به گوش می‌رسد که لازم است کنترل شود.

به گفته امام‌جمعه اردبیل افرادی مانند رحیم حیدری بیش از نیم‌قرن با صداقت و خلوص نیت مداحی کردند و اقدام آن ها قابل تقدیر است؛ این افراد می‌بایست به عنوان الگو معرفی شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار