فرماندار اردبیل با اشاره به تاسیس 50 شهرک تازه ساخت در حاشیه شهر اردبیل، از فقدان امکانات نخستین از جمله فضاهای آموزشی و مدرسه در این شهرک ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۰۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 25 September 2016
 جواد زنجانی در آیین زنگ استانی مهر، مقاومت و سرشماری نفوس 95 در اردبیل گفت: 50 شهرک طی سال های اخیر در حاشیه اردبیل شکل گرفتند که اگر در هر شهرک به طور میانگین یک هزار نفر دانش آموز وجود داشته باشد، امسال و سال آینده تحصیلی باید برای حدود 50 هزار نفر دانش آموز فضای آموزشی مورد نیاز تامین شود که این امر با اعتبارات موجود امکان پذیر نیست.
وی افزود: 6 باب مدرسه برای سال تحصیلی جدید بهره برداری شد و چند مدرسه دیگر نیز در نیمه دوم سال تحصیلی به افتتاح خواهد رسید اما باز جوابگوی نیازهای آموزشی این شهرستان نیست زیرا 50 درصد دانش آموزان در اردبیل استقرار دارند در حالی که تنها 21 درصد اعتبارات عمرانی به مرکز استان اختصاص می یابد.
فرماندار اردبیل بیان کرد: مهاجرت و رشد جمعیت در مجموع در استان سیر منفی داشته اما درشهر اردبیل با مهاجرت و رشد جمعیت روبرو هستیم و از این رو باید مسایل علمی و فرهنگی در راس امور استان بوده و نباید آرامش عمومی و فضای سالم آموزش و پرورش، تحت تاثیر دیگر مسایل قرار بگیرد.
او اضافه کرد: رفع همه مشکلات ریشه در آموزش و پرورش نیروی انسانی دارد و از این رو باید همه امکانات برای تربیت نسل جدید بسیج شوند؛ سیستم آموزشی باید در این زمینه از نوآوری ها بهره گرفته و دولت تدبیر و امید نیز با درک اهمیت موضوع، خود را ملزم به تامین زیرساخت های مورد نیاز می داند.
زنجانی همچنین با قدردانی از شهرداری ها و دیگر دستگاه هایی که در قالب پروژه مهر نسبت به آماده سازی مدرسه ها اقدام کردند، گفت: کمبود فضای آموزشی در اردبیل در حد اضطرار است و باید در زمینه احداث مدرسه در شهرک های تازه ساخت از مشارکت های اولیای دانش آموزان و همچنین ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده شود.
وی در ادامه افزود: همین جوانان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس با هدایت های امام راحل جنگ را اداره کردند و بیشترین شهدا از میان دانش آموزان و دانشجویان تقدیم شد در حالی که حتی یک وجب از خاک کشور در طولانی ترین جنگ سده از دست نرفت و دانش آموزان امروز نیز باید به این خودباوری برسند زیرا در دورانی که کشورهای ناراحت و ناآرام ایران را دوره کرده، هیچ یک از آنها نمی تواند با زبان زور و تهدید با ما سخن بگوید.
فرماندار اردبیل همچنین به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 اشاره و بیان کرد: آغاز سرشماری به روش اینترنتی از امروز تا 24 مهر انجام می شود و شرکت در این مهم برای همگان ضروری است زیرا اساس برنامه ریزی از جمله برنامه ریزی های تحصیلی و تربیتی بر مبنای آمار های به دست آمده از سرشماری ها صورت می گیرد.
آیین زنگ استانی مهر، مقاومت و سرشماری نفوس 95 با حضور مسوولان کشوری و استانی به میزبانی دبیرستان دخترانه فدک آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار