مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از بهره‌مندی 100 درصدی ساکنان شهرها و روستاها از نعمت برق در سطح استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 25 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا علیزاده در نشست هم‌اندیشی بهبود بهره‌وری شرکت‌های توزیع برق شمالغرب کشور در اردبیل اظهار کرد: بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و در یک حرکت مناسب برنامه‌ریزی شده ما در استان اردبیل قادر شدیم ساکنان شهرها و روستاها را از نعمت برق برخوردار کنیم و تنها به تعداد انگشت‌شماری از مناطق عشایری زیر 10 خانوار باقی مانده که با استفاده از انرژی خورشیدی سعی داریم برق آنها را نیز تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال وضعیت متعادلی را در مصرف شاهد بودیم، تصریح کرد: در چند سال اخیر با اجرای طرح‌های مناسب صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه واحدهای صنعتی سعی کردیم تا از وضعیت موجود برای تأمین برق مورد نیاز این واحدها استفاده کنیم تا تابستان بدون قطعی و خاموشی را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه چشم‌انداز خوبی را در توسعه زیرساخت‌های حوزه برق و توان‌افزایی در این بخش در نظر گرفتیم، گفت: بیشترین تأکید ما بر بهبود قابلیت اطمینان‌بخشی در گذر از شیوه‌های سنتی و استقرار نظام نوین در حوزه نیرورسانی است که ما سعی کردیم با استفاده از سیستم‌های جدید فناوری اطلاعات کارهای ارزشمند و زیربنایی را انجام دهیم.

علیزاده تنوع و تکثر تولید برق را در سطح استان با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید انرژی خورشیدی،‌ بادی، زمین‌گرمایی و حرارتی یادآور شد و افزود: این خود تأثیر در امنیت، اقتصاد، محیط زیست و سلامت عمومی در جامعه دارد که قطعاً با استفاده از نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر می‌توانیم حرکت‌های خوبی را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ در این نشست‌ها هدف اصلی ارائه راهکارهای جدید در ارتقای بهره‌وری است که تلاش جدی انجام می‌دهیم تا این رویکرد به نحوی تقویت شده و زمینه و بستر تحول و تحرک فراهم آید.

علیزاده با بیان اینکه بیش از ظرفیت مصرف تولید داریم که صادرات به خارج از کشور و شبکه اصلی از این طریق انجام می‌شود، اضافه کرد: اصلی‌ترین رویکرد در این زمینه بهبود بهره‌وری و رسیدن به توانمندی‌های قابل توجه در حوزه برق است که می‌تواند زمینه‌ساز حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در تداوم اقدامات مؤثر و مفید باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار