مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره بین المللی امام رضا با موضوع گفتگو ومناظرات رضوی بیشت وهشتم مهرماه با حضور میهمانانی از حوزه علمیه مشهد ، تهران ، قم واردبیل در مجتمع فرهنگی وهنری فدک اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۳۰۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 25 September 2016
به گزارش تابناک اردبیل، ناصر اسحاقی در نشست خبری افزود: این استان هشت جشنواره را با موضوع چاووشی خوانی، مدیحه سرایی وتواشی برگزار کرده واز سال گذشته هم موضوع پژوهشی را انتخاب کرده واین جشنواره هم دومین جشنواره ای است که با این موضوع در اردبیل برگزار می شود .
وی افزود: 252 مقاله علمی وپژوهشی در سطح کارشناسی ارشد ودکتری از استان های کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد 178 مقاله در اختیار هیات داوران قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل دکتر عظیم زاده اردبیلی ، دکتر فرهمند ،غفاری ،رسولی ، صحرانورد ،طاهری ، معاضدی ، حجت الاسلام بابایی مدیر حوزه علمیه قم و پورحسین فر را داوران این جشنواره اعلام کرد و گفت: تمامی مقاله های ارایه شده به هیات داوران وهمچنین مقاله های منتخب بصورت کتابچه چاپ ودر اختیار عموم قرار می گیرد .
اسحاقی افزود: در این جشنواره از سه رسانه برتر که در اطلاع رسانی، فراخوان وهمایش جشنواره فعالیت داشته وگزارش خوبی را تهیه کرده باشند تجلیل خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قران کریم خبرداد وگفت: این آزمون ویژه عموم ، موسسه های قرانی وکارکنان دولتی که دارای شماره استخدامی هستند بوده و بصورت اینترنتی در رشته های حفظ قرآن ، ترجمه مفاهیم قرآن ، تدبر در قرآن بیستم آبانماه در سراسر کشور برگزار می شود.
او گفت: بعد از آزمون کتبی آزمون شفاهی هم برای کودکان ونوجوانان برگزار می شود.
اسحاقی اضافه کرد : ثبت نام این آزمون بیستم شهریور ماه تا بیستم مهرماه از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قران وعترت در حال انجام است وکارت آزمون هم از اول تا بیستم آبانماه از طریق سامانه قابل دریافت است .
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل بیان کرد: جوایزاین مسابقات برای 20 نفر کمک هزینه حج عمره مفرده به میران 10 میلیون ریال ، اعزام 50 نفر به عتبات عالیات ،100نفر به مشهد مقدس ، اهدای یک میلیون ریال به 400 نفر واهدای لوح تقدیر به شرکت کنندگانی که بالای 95 امتیاز را اخذ کرده باشند می باشد.
اسحاقی با بیان اینکه شعار این آزمون 'بسوی فهم قرآن ' است افزود: برای برون رفت از مشکلات فرهنگی ،اجتماعی واقتصادی چاره ای جز توسل به فرهنگ قرانی وجود ندارد واگر مدیریت ها براساس موازین قرانی پیش برود هیچ مشکلی در جامعه بوجود نمی آید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار