از سوی امام جمعه
امام جمعه اردبیل از نیروی انتظامی خواست تا از آوردن طوق در دستجات عزاداری جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۰۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 28 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم استقبال از محرم در جمع مردم حسینی اردبیل در مسجد اعظم بر حفظ و زنده نگه داشتن شعائر حسینی تاکید کرد.
 
وی دور شدن از برخی بدعت‌ها را در عزاداری ماه محرم به عزاداران یادآور شد و گفت: نباید به خاطر طولانی شدن عزاداری، عزاداران از نماز اول وقت غفلت کرده و یا آن را فراموش کنند.
 
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه گاه برخی از رفتارهای ما سوژه‌ای می‌شود تا دشمنان با بهره‌گیری از آن کلیپی علیه ما تهیه و تدارک ببینند، گفت: بنده از فرمانده انتظامی استان اردبیل و فرماندار شهرستان اردبیل جداً می‌خواهم اجازه ندهند تا حتی یک محله طوق با خود بیرون بیاورد، چراکه چنین آداب شکلی در مکتب و مرام ما معنایی ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان به عزاداران امام حسین(ع) توصیه کرد تا با عقلانیت و منطق همراه با آداب و رسوم شایسته در عزاداری‌های ماه محرم حضور پیدا کرده و سعی کنند از برخی بدعت‌ها و اقدامات ناشایست که بهانه به دست دشمن می‌دهد پرهیز کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
با سلام
تشکر فراوان از آقای عاملی ، ای کاش این کار را در تهران هم انجام می دادند که در طوق از شیر و طاووس استفاده می کنند و شکل کلی ان به صلیب بیشتر شبیه می باشد ؟
ر علومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
از اقدامات و ارائه نظرات فقیه دانشمند در بدعت زدایی از مراسم روحانی عزاداری ماه محرم تقدیر و تشکر می نماییم.
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
از اقدام عالمه و شجاعانه عالم و دانشمند آقای دکتر سید حسن عاملی تشکر می کنیم ای کاش روزی برسد که طبل و سرو صدا هم که یک نوع مردم آزاری و نادیده گرفتن حقوق دیگران می باشد از مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت حسین رخت بربندد آمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار