مدیریت بحران استانداری اردبیل اعلام کرد که هیچ گونه نگرانی در زمینه بهداشتی و سالم بودن آب شرب شهر اردبیل وجود ندارد.
کد خبر: ۳۱۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 13 October 2016
به گزارش تابناک اردبیل، مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران استان از سد و تصفیه‌خانه یامچی در اردبیل اظهار داشت: با استفاده از سیستم‌های پیشرفته و خودکار کیفیت آب شرب این سد به صورت شبانه‌روزی رصد و کنترل می‌شود و با انجام اقدامات لازم در این حوزه آبی سالم و بهداشتی برای استفاده مردم اردبیل ارائه می‌شود.

وی تصفیه‌خانه یامچی را یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های سطح کشور دانست و بیان کرد: فرایند تصفیه آب در این مرکز به مدرن‌ترین روش انجام می‌شود و هیچ گونه نگرانی در زمینه بهداشتی و سالم بودن آب شرب شهر اردبیل وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به هزینه بالا و چرخه طولانی تامین آب شرب در تصفیه‌خانه تصریح کرد: از میزان هزینه‌های تصفیه و تامین آب شرب تنها 15 درصد از مردم اردبیل دریافت می‌شود و انتظار می‌رود مردم استان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آن اهتمام جدی داشته باشند که این امر نیازمند فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی درست و صحیح است.

امامی یگانه در مورد مرگ ماهیان کاراس در سد یامچی افزود: این امر که در ماههای گذشته در سد یامچی اتفاق افتاده به دلیل قدرت تکثیر بالای ماهیان کاراس و افزایش جمعیت آنها و تجمع در مخزن بوده که دستگاه‌های دخیل در این حوزه نسبت به جمع‌آوری لاشه‌های ماهیان در مخزن سد یامچی اقدام کرده‌اند.

وی گفت:‌ در حال حاضر هیچ گونه نگرانی در زمینه کیفیت آب شرب این سد وجود ندارد چرا که آزمایشهای مختلفی در این زمینه انجام شده و مشخص شده که مرگ این ماهیان هیچ تاثیری در کیفیت آب سد نداشته است و برای از بین رفتن این مشکل آب منطقه‌ای، دامپزشکی و محیط زیست استان در زمینه صید این ماهیان اقدام می‌کنند تا تعادل جمعیتی این گونه جانوری ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
فاضلاب شهری نیر مستقیما به سد یامچی می ریزد!!!وشما می فرمایید اب اردبیل کاملا بهداشتی است...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار