‌ در ۶ ماهه نخست امسال ۷ هزار و ۳۰ نفر به دنبال وقوع نزاع به اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مراجعه کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 16 October 2016
 
به گزارش تابناک اردبیل، حامد پورعزیز سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل در جلسه بررسی میزان مراجعان نزاع و درگیری به پزشکی قانونی اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال 7 هزار و 30 نفر به دنبال وقوع نزاع به اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مراجعه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعین نزاع 7 هزار و 594 نفر بود، 7.4 درصد کاهش یافته ‌است.

وی با بیان اینکه از کل مراجعان نزاع امسال 5 هزار و 360 نفر مرد و یک هزار و 670 نفر زن بوده‌اند، گفت:‌ در آمار کشوری که توسط سازمان پزشکی قانونی کشور ارائه شده است، آمار مراجعان نزاع در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 1.6 درصدی مواجه بوده و از 266 هزار و 679 نفر در پنج ماهه سال قبل به 262 هزار و 449 نفر در سال 95 رسیده است.

پورعزیز بیان کرد: در این مدت استان‌های تهران با 46 هزار، خراسان رضوی با 21 هزار و 380 و اصفهان با 19 هزار و 312 نفر بیشترین و استان‌های ایلام با یک هزار و 604، خراسان جنوبی با یک هزار و 683 و بوشهر با یک هزار و 967 نفر کمترین آمار مراجعان نزاع را داشته‌اند.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل تصریح کرد: در مرداد ماه امسال نیز 58 هزار و 630 نفر در پی صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 دهم درصد رشد داشته است.

وی افزود: مراجعان نزاع باید به خاطر داشته باشند ظاهر خون‌آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد و آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در زمینه جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است، بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

پورعزیز با بیان اینکه دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است، اظهار کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در زمینه صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل بیان کرد: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم که این امر برای حفظ حقوق مراجعان و اظهار نظر دقیق در زمینه صدمات است، بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد.

5سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدکننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند که سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان‌کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند پارسابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
متاسفانه برخی افراد شرور وفرصت طلب درشهرستان پارس آباد مترصد یک درگیری لفظی یافیزیکی جزئی هستند !که باحوادث ساختگی وصحنه سازی ،وپشت بندآن استفاده ازافرادنیازمند ولاابالی ونزدیکان خویش درامر شهادت ازطرف مقابل خسارتی را اخذ نمایند که هوشیاری وکنجکاوی مراجع قضایی را می طلبد ،نمی دونم چرابرخی افراد دنیا وآخرتشان را به پول وآزارواذیت دیگران می فروشند.
پارس آباد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
پزشک قانونی که توان تشخیص حوادث ساختگی وصحنه سازی افراد سود جووفرصت طلب رانداشته باشد وکورکورانه نظربدهد باید کنا گذاشته شود چون باسرنوشت مردم بازی می کند.وممکنه عده ای را بدبخت کند ودرهیچ جایی به کارگمارده نشوند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار