بازده تن از عوامل باند نفوذ و سرقت سازمان یافته در یکی بانک‌های اردبیل هنگام جا به جایی و سرقت مبالغ کلان دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۱۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 18 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر عتباتی اظهار داشت: درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم اقتصادی هماهنگی‌های لازم بین سیستم قضایی و سازمان بازرسی، دستگاه‌های امنیتی و نظارتی استان انجام شده و خوشبختانه یک تعامل صددرصدی را شاهد هستیم که این موضوع باعث شده تا تمامی فعالیت‌های اقتصادی را با دقت و تمرکز کافی رصد کنیم که در این زمینه به جرایم و مشکلات بخش دولتی و خصوصی به سرعت رسیدگی می‌شود.

با توجه به اهمیت امنیت در بانک‌ها و صیانت از بیت‌المال طی گزارشات اخذ شده از یکی از بانک‌ها در سطح اردبیل اقدامات لازم برای دستگیری و برخورد با عوامل سودجو از سوی دستگاه‌های مرتبط نظیر دادستانی و دستگاه قضایی با جدیت انجام شد.

وی تصریح کرد: بنا به اعلام یکی از بانک‌ها در سطح اردبیل مبنی بر اقدام افردای برای نفوذ به بانک و جابجایی و سرقت پول‌های کلان از بانک، تمهیدات امنیتی همراه با عملکرد دادستانی و نیروی انتظامی برای مقابله با این موضوع با جدیت صورت گرفت و در این راستا 11 عضو باند نفوذ قبل از سرقت و جابجایی پول دستگیر و به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: گروه یازده نفره و غیربومی استان اردبیل با هدف سرقت موجودی بانک، با جعل اسناد و مدارک رسمی در یکی از بانک‌های استان اردبیل نفوذ کرده و قصد داشتند میلیاردها تومان پول را جابجا کنند.

عتباتی با اشاره به اینکه عوامل باند نفوذ در بانک خود را منتسب به یکسری نهادهای خاص معرفی می‌کردند، گفت: این افراد با داشتن شماره حساب‌های برخی نهادهای دولتی قصد دسترسی به حساب‌های آنان و برداشت پول از این حساب ها را داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه هدف این باند شناسایی یکسری حساب‌های خاص دولتی و ورود به آن حساب‌ها برای جابجایی پول‌ها بود،افزود: این افراد با ادعای منتسب بودن به یکسری نهادهای خاص، برخی حساب‌های دولتی را نیز شناسایی کرده و شماره حساب‌ها را به دست آورده بودند.

وی از عملکرد سریع و به موقع دستگاه‌های مرتبط امنیتی در اردبیل خبر داد و گفت: ساعت دو بامداد 16 مهرماه، دقیقا زمانی که اعضای باند نفوذ با حاضر شدن در بانک قصد جابجایی پول را داشتند با حضور و عملکرد سریع نیروی انتظامی مواجه شده و بدون جابجایی رثیالی دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار داشت: اعضای باند نفوذ با طرح این ادعا که حکم جابجایی این وجوه را از ناحیه مقامات خاص دارند، با ارائه این احکام جعلی قصد اجرای اقدامات مجرمانه را داشتند که خوشبختانه با اعلام حراست بانک، موضوع خیلی سریع تحت نظارت مستقیم دادستان مرکز استان و با همکاری پلیس آگاهی و پلیس فتا پیگیری شد.

عتباتی تصریح کرد: تحقیقات اولیه از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در حال انجام است و فعلا 10 نفر بازداشت هستند که بعد از تکمیل تحقیقات نام بانک و مبلغی که قرار بود جابجا شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه احتمال برنامه‌ریزی عوامل این باند در شهرهای دیگر برای نفوذ به بانک‌ها وجود دارد، گفت: این موضوع در سیار شهرها نیز در حال بررسی است و طبق قانون با هرکس در هر موقعیتی که قصد سوء استفاده از بیت‌امال و یا چشم داشتی به آن داشته باشد با جدیت برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار