مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: نصب و استفاده از آسانسورهای بدون گواهی ایمنی ممنوع است.
کد خبر: ۳۱۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 20 October 2016
به گزارش تابناک اردبیل ، هاشم علایی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی این استان افزود: امروز استفاده از آسانسور در جامعه به لحاظ نوع ساخت مسکن رایج شده و آسانسورهای نصب شده باید گواهی ایمنی و استاندارد داشته باشند.
 
وی از آمادگی همکاری اداره کل استاندارد استان در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: به آسانسورهای فاقد گواهی ایمنی اجازه فعالیت داده نخواهد شد.
 
وی با اشاره به فعالیت 15 دستگاه شهربازی در اردبیل بیان کرد: 11 دستگاه با بررسی اداره کل استاندارد به دلیل نامطلوب بودن پلمپ شده و براساس رایزنی ها با شهرداری های استان شهربازی های فاقد گواهی استاندارد پلمپ خواهند شد.
 
او تشریح کرد: با اجرای طرح طاها (طرح هماهنگی جمع آوری کالاهای غیر استاندارد) 67 نوع کالای غیر استاندارد در شهرستان اردبیل و 35 نوع کالای غیر مجاز هم در دیگر شهرستان های استان جمع آوری شده که بیشتر آنها در دیگر استان ها تولید شده و در استان اردبیل عرضه می شد.
 
علایی همچنین به فعالیت 10 آزمایشگاه فنی و تخصصی در استان اشاره کرد و گفت: در 308 واحد تولیدی استان 488 نوع فرآورده تولید می شود که 52 درصد این واحدهای تولیدی را کارخانه های تولید مصالح ساختمانی ، 38 درصد را واحد های صنایع غذایی ، پنج درصد را واحدهای تولیدی فلزات گرانبها و مابقی را دیگر صنایع تشکیل می دهد.
 
مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به وجود 60 چشمه آبگرم و سرد در استان و واگذاری تدوین استاندارد آنها به اداره کل استاندارد افزود: با این که تدوین استاندارد آنها یک پروسه فنی و تخصصی است اما همکاران ما برخی از استاندارهای آنها را تدوین کرده اند.
 
او از کنترل یک هزار و 175 نازل مایعات در استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: 75 درصد برنامه امسال در این مورد محقق شده است.
 
وی گفت: نیمه اول امسال 240 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان انجام شده ، استاندارد بودن مصالح ساختمانی اهمیت زیادی دارد و سستی و چشم پوشی در این کار مشکلات بزرگی در آینده به دنبال دارد.
 
در این مراسم از 10 واحد نمونه تولیدی در استان و 10 نفر از مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی استان تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار