مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: با وجود تلاش انتقال خون استان برای فرهنگ‌سازی اهدای خون، مشارکت بانوان استان مطلوب نیست.
کد خبر: ۳۱۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 21 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، بابک رضازاده در حاشیه بازدید از پایگاه خون‌گیری اردبیل طی گفتگو با مهر تصریح کرد: با وجود اینکه برخی اهداکنندگان مرد در اردبیل بیش از ۵۰ بار اهدا داشته‌اند اما وضعیت اهدای خون در بین بانوان مطلوب نیست.

وی افزود: بررسی میدانی نشان می‌دهد بانوان اردبیلی از اهدای خون واهمه دارند و آن را به زیان سلامت خود می‌دانند در حالی که این باور اشتباه است و اهدای خون زیانی به سلامتی فرد وارد نمی‌سازد.

مدیرکل انتقال خون استان متذکر شد: برخی بانوان با این تصور که کم‌خونی دارند از اهدای خون خودداری می‌کنند در حالی که در مصاحبه و معاینات پیش از اهدا وضعیت سلامت جسمی فرد و یا کم‌خون بودن وی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رضازاده با تأکید به اینکه آمار اهدای خون در بخش مردان مقبول است، اضافه کرد: اما در مقابل تعداد اهداکنندگان زن در اردبیل اندک است.

وی تأکید کرد: در استان اردبیل ۴.۵ درصد از اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم ۵۰ درصد است و نیمی از اهداکنندگان زن هستند.

مدیرکل انتقال خون استان با اذعان به اینکه میانگین اهدای خون بانوان در کشور شش درصد است، به ضرورت فرهنگ‌سازی اهدای خون در بین بانوان تأکید کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار