رئیس جبهه ایستادگی استان اردبیل گفت: دستبرد به حقوق معلمان به عنوان قشر شریف جامعه و در قالب صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت تدبیر و امید اسباب شرمندگی و تاسف است.
کد خبر: ۳۱۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 21 October 2016

حبیب کوهی در گفت‌و گو با فارس اظهار کرد: حرکتی که در دولت یازدهم در قالب صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است در حقیقت دستبرد به سرمایه فرهنگیانی بوده که چشم انتظار سوددهی این صندوق بودند تا از قبل آن دغدغه‌ها و مشکلات ایام بازنشستگی‌شان برطرف شود، اما به یغما رفتن سرمایه این صندوق اسباب شرمندگی برای دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه جامعه شریف فرهنگیان در استان اردبیل نیز مطالبه‌گر اصلی در این زمینه هستند، که چگونه یک جریان سیاسی و افراد خاص بتوانند از این صندوق سو استفاده کنند افزود: حساب چندین هزار میلیاردی در این صندوق، فرهنگیان را نسبت به پشت پرده‌های این جریان حساس کرده و ضرورت دارد شخص رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید در این زمینه پاسخگو باشند.

رئیس جبهه ایستادگی استان اردبیل گفت: نباید با استعفا وزیر آموزش و پرورش سرپوشی روی این مساله گذاشته شود بلکه باید فانی و مدیرانش در برابر این بی‌عدالتی‌ها و تخلفات پاسخگو باشند که چگونه است در روز روشن حق و حقوق معلمان تضییع می‌شود اما کسی نمی‌تواند برای جامعه فرهنگیان پاسخی شفاف در این زمینه بدهد.

کوهی با سیاسی خواندن هر سه تغییر کابینه دولت یازدهم در آستانه انتخابات تصریح کرد: اگر حقیقت تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان روشن نشود دولت نباید امیدوار به آرای بالای جامعه فرهنگیان در انتخابات پیش‌رو باشد که قطعا این حرکت‌ها نوعی بی‌اعتمادی به دولت و وزرای آن‌ها را تشدید خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ترمیم کابینه نباید رنگ و بوی سیاسی داشته باشد عنوان کرد: هرچند در سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی همچنان مردم منتظر تغییر وزرای ناکارآمد و پیر هستند تا تحرک جدی در این حوزه اتفاق بیفتد ولی انتظار می‌رود وزرای جدید هرگز با نگاه سیاسی و تندروی جریان نزدیک به دولت انتخاب نشوند بلکه شاهد روی کار آمدن وزرایی باشیم که بیشتر به توانمندی و قابلیت بی‌نظیر در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی شهره هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار