در جای جای استان اردبیل
۶۳ پایگاه غربال‌گری تنبلی چشم در استان اردبیل آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۱۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 23 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، طاهره رزاق پور معاون پیشگیری بهزیستی استان در حاشیه مراسم افتتاح طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل گفت که تعداد پایگاه‌ها برای سهولت مراجعه شهروندان افزایش یافته است.

وی با یادآوری فعالیت ۲۲ پایگاه در سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته پوشش طرح غربال‌گری تنبلی چشم ۸۵ درصد بود که امسال با افزایش پایگاه‌ها انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان با تأکید به اینکه پایگاه‌ها در سطح اول معاینات خود را انجام می‌دهند، اضافه کرد: کودکان بیمار شناسایی شده در سطح دوم به بینایی‌سنج و در سطح سوم به متخصصان چشم‌پزشکی ارجاع می‌شوند.

رزاق پور با تأکید به اینکه کودکان سه الی شش‌ساله در این طرح مشارکت داده می‌شوند، افزود: والدین می‌توانند تنها با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه غربال‌گری مراجعه کنند.

وی در خصوص هزینه‌های غربال‌گری اضافه کرد: با حمایت مالی بهزیستی غربال‌گری در خانه‌های بهداشت و آمادگی‌های آموزش‌وپرورش به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی استان در عین حال غربال‌گری به شیوه‌ ای-چارت با دریافت ۱۵ هزار ریال و به شیوه دستگاه غربال‌گری با دریافت ۲۰ هزار ریال در مراکز بهزیستی اجرایی می‌شود.

رزاق پور متذکر شد: برای اجرای هر چه بهتر طرح غربال‌گری امسال تمامی ای-چارت های مراکز بهزیستی تعویض و نئون دار شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار