مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش پنج برابری کشت کلزا در سطح اراضی زراعی مرکز استان در مقایسه با سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۳۱۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 23 October 2016
به گزارش تابناک اردبیل، حسن روحی در جلسه بررسی وضعیت کشت کلزا در اردبیل تصریح کرد: به دلیل واردات بی‌رویه دانه‌های روغنی در سال‌های اخیر، دولت توسعه کشت دانه‌های روغنی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: به منظور تحقق این سیاست افزایش سطح زیر کشت کلزا در اردبیل نیز دنبال شد و میزان کشت شهرستان اردبیل از ۱۶۰ هکتار در سال گذشته به ۹۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان با اشاره به تأثیر قابل توجه کشت کلزا در کنترل آفات اضافه کرد: به ویژه کشت این محصول تأثیر قابل توجهی در کنترل آفات گندم دارد.

روحی با بیان اینکه به دلیل کشت کلزا در شمال استان زنبورداران کندوهای خود را به منطقه مغان انتقال می‌دهند، تصریح کرد: با افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان اردبیل می‌توان تأثیرات مثبت کشت کلزا در صنعت زنبورداری را نیز مشاهده کرد.

وی توسعه کشت کلزا در شهرستان اردبیل را به دلیل پتانسیل‌های آبی و خاکی آن دانست و تأکید کرد: البته برای تأمین آب نیازمندی‌هایی وجود دارد که انتظار می‌رود تأمین شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان برنامه‌ریزی بلندمدت کشت کلزا را کشت ۱۵ هزار هکتار در کل استان دانست و تأکید کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص داده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک برنامه پیش بینی شده توسعه کشت کلزا محقق شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار