فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: مردم این شهرستان امسال با اهدای بیش از 3200 هزار واحد خون ،رتبه نخست اهدای خون را در بین شهرهای استان به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۳۱۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸ 24 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس‌آباد در نشست با مدیر کل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه مردم شهرستان پارس‌آباد امسال با اهدای بیش از 3200 هزار واحد خون ،رتبه نخست اهدای خون را در بین شهرهای استان به خود اختصاص دادند گفت : مردم شهرستان پارس‌آباد در اهدای خون مستمر با پایگاه انتقال خون همکاری و مشارکت دارند و نیز در بحث اهدای خون از رشد بسیار خوبی برخوردار هستند.

فرماندار پارس آباد افزود : برای توسعه ساختمان انتقال خون پارس‌آباد، تخصیص اعتبارات برای تجهیز و گسترش و پیگیری تامین زمین مورد نیاز با کاربری اختصاصی ضروری است و در این زمیه انتقال خون استان با مساعدت های لازم زمینه تکمیل و تجهیز این مرکز را فراهم آورد.

صمدی مسئولیت، وحدت، انسجام و صمیمیت مردم پارس‌آباد را در قبال یکدیگر از مهم‌ترین عوامل مشارکت آنها در کارهای عام‌المنفعه دانست و گفت: پس از توسعه و گسترش ساختمان و تجهیزات انتقال خون پارس‌آباد به یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین پایگاههای استان اردبیل تبدیل می‌شود.

فرماندار پارس‌آباد در ادامه گفت: امسال برای تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی تازه احداث پارس‌آباد 480 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که تا پایان امسال این پروژه مهم و اساسی در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بهره برداری و تجهیز این بیمارستان از اولویت‌های مهم امسال در شهرستان بوده که در این زمینه تلاش و تاکید همه جانبه‌ای داریم و باید با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه استفاده مردم از این مرکز درمانی را تا پایان سال فراهم کنیم.

در این جلسه دکتر رضازاده مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: اردبیل از نظر کمیت و کیفیت در اهدای خون رتبه نخست را در کشور دارد و سالم‌ترین خون در خاورمیانه متعلق به استان اردبیل است.

 بابک رضازاده در نشست با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد یکی از شهرستان‌های نخست استان در عرصه اهدای فرآورده‌های خونی است و در این زمینه عملکردی خوب و مطلوب داشته است.

وی افزود: در آماده کردن دستگاه بلاست فریزر که کاربرد آن منجمد کننده سریع پلاسماست،اعتبار150میلیون تومان به پایگاه انتقال خون پارس‌آباد اختصاص داده شده تا این امر زمینه‌ساز ارتقای فعالیت‌های این مرکز شود.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل بیان کرد: از دیگر سیاستهای سازمان انتقال خون، ایجاد مراکز جامع با پوشش منطقه‌ای است که بتواند با تجهیزات مدرن جوابگوی نیازهای یک منطقه ی وسیع باشد.

رضازاده اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد با فراهم کردن زیر ساختهای لازم و اخذ استانداردهای انتقال خون کشور در راستای فرآیندهای تولید و تهیه خون و فرآورده‌های پلاسمایی سالم این ظرفیت را دارد که مرکز اهدای پلاسما در آن راه‌اندازی شود.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: امیدواریم با تجهیز پایگاه انتقال خون شهرستان پارس‌آباد در راستای تولید فرآورده‌های خونی مورد نیاز شهرستان و استان اقدام شود و علاوه بر تامین نیاز منطقه بتوانیم این فراورده‌ها را به سایر مناطق انتقال دهیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار