تنگی نفس هنگام دراز کشیدن و همچنین تنگی نفس بصورت حمله های شبانه از علائم نارسایی قلبی به شمار می آید.
کد خبر: ۳۱۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳ 24 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، نارسایی قلبی به دلیل عدم توانایی قلب در پمپاژ کافی خون برای رفع نیاز بافت ها به اکسیژن و مواد مغذی ایجاد می شود. به دنبال نارسایی قلبی، احتقان (احساس خفگی یا فشار در ریه ها) و پر خونی وریدهای ریوی، ایجاد می شود.

 
**علائم بیماری
 
بیمارستان سینا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران علائم نارسایی قلبی را در گزارشی چنین عنوان کرده است:
 
- تنگی نفس به هنگام دراز کشیدن و تنگی نفس حمله های شبانه
- سرفه خشک یا مرطوب وجود خلط کف آلود و گاهی صورتی رنگ، گیجی، خستگی و اضطراب افسردگی، تعریق بی قراری، سیاه شدن لب ها و ناخن ها، پوست سرد و رنگ پریده
- ادرار شبانه و ورم دست ها و پاها که به صورت گود گذار باشد
- افزایش وزن به علت تجمع مایع در بدن، بزرگی کبد، مشکلات گوارشی مثل بی اشتهایی، سوهاضمه و یبوست
براساس این گزارش ، پایه درمان نارسایی قلب بر مبنای استراحت، درمان دارویی و رژیم غذایی استوار است.
 
**مصرف نمک و کنسرو ممنوع
 
این گزارش به بیماران توصیه کرده است که نمک مصرفی در مواد غذایی به یک گرم در روز محدود کنند به آن معنا که هنگام طبخ و صرف غذا نباید به آن نمک اضافه شود. برای خوش طعم کردن غذاها می توان از آبلیمو، گیاهان معطر مثل میخک، فلفل فرنگی و مرکبات استفاده کرد.
 
همچنین باید از مصرف مواد غذایی با سدیم فراوان شامل گوشت نمک سود شده، گوشت های آماده و غذاهای کنسرو شده، سوسیس، همبرگر، انواع سس ها، ترشی، شورها، ادویه جات و برخی پنیرها، خودداری شود.
 
بیماران باید تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر و حجم آن را کمتر کنند و از مصرف مواد محرک مانند قهوه، مواد حاوی کافئین، الکل و سیگار خودداری و با نظر پزشک محدودیت مصرف مایعات را رعایت کنند؛ جهت رفع خشکی دهان در مواردی که مایعات به یک و نیم لیتر در روز محدود می شود، می توان از آب نبات سفت و آدامس بدون قند استفاده کرد و یا شستشوی دهان انجام می شود.
 
کنترل وزن روزانه باید انجام شود و برای جلوگیری از عفونت های تنفسی از رفتن به محل های آلوده و شلوغ و تماس با افراد عفونی باید خودداری شود.همچنین تزریق سالیانه واکسن آنفولاآنزا در ابتدای پاییز برای بیماران توصیه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار