کد خبر: ۳۱۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 26 October 2016
مردم می گویند که دستگاه‌های ذیربط در مدیریت بحران نه تنها توان مهار بحران را ندارند بلکه خود در مقابله با حوادث عادی غافلگیر می شوند.

برف پائیزی غیرمنتظره در دومین روز خود اگر چه موجب زحمت و سختی مردم در استان اردبیل به خصوص در مرکز استان شد اما به معنای واقعی کلمه، همه شعارها و ادعاهای دستگاههای ذیربط و مسئول در مدیریت بحران استان و شهرستان را که در قالب جلسات و سمینارها مطرح می کردند برای چندمین بار در بوته قضاوت و سنجش افکار عمومی قرار داد تا ثابت شود که مدیران و مسئولان تا چه حد توان مدیریت بحران دارند!

تداوم قطعی برق،تلفن، اینترنت و حتی گاز در دومین روز پیاپی در نقاطی از مختلف اردبیل و دیگر شهرها، بخش ها و روستاهای استان و نیز مسدود شدن راهها و مشکلاتی از این قبیل خود دلایل روشنی بر این است که ظاهراً مسئولان اجرایی و ذیربط در مهار برف دچار ضعف و ناتوانی محسوس شده اند به طوری که نیروهای نظامی برای این منظور که چندان نیازی به حضور آنان نبوده، وارد عمل شده و در حال کمک رسانی به مردم هستند.

این عدم آمادگی و ضعف مفرط دستگاههای مسئول را می توان در مراجعه به محلات مختلف شهر اردبیل و معابر و کوچه ها به وضوح مشاهده کرد به طوری که به دلیل تراکم برف در این دو روز و نیز سد شدن معابر به وسیله درختان شکسته شده، مردم حتی امکان تردد برای تامین برخی مایحتاج خود را نیز ندارند.
علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل از برف پاییزی در اردبیل به عنوان حادثه غیرمترقبه یاد کرده و و وعده داده است که تا ساعاتی دیگر مشکل خاموشی در برخی محلات اردبیل رفع خواهد شد!

شهروندان مختلف در تماسهایی با تابناک اردبیل گفتند که از شامگاه سه شنبه برق بسیاری از محلات شهر اردبیل قطع شده و با وجود پیگیریها کسی برای رفع مشکل پاسخگو نیست.

از برخی روستاهای اردبیل هم خبر می رسد که علاوه بر مسدود شدن راهها، برق و گاز آنها نیز از عصر سه شنبه قطع شده و همچنان مشکل برطرف نشده است.

آنچه که مایه تاسف، نگرانی و اعتراض مردم شده، عدم پاسخگویی مسئولان اداره برق و مخابرات در رفع مشکلات پیش آمده برای ساکنان شهر است.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل در جلسه ستاد بحران در اردبیل، برف و سردی هوا در اردبیل را یک "بحران جدی" توصیف کرده و مهار آنچه که او  آن را "بحران جدی " خوانده است،مستلزم مشارکت مردم دانسته است.

شهردار اردبیل هم گفته است که به دنبال بارش سنگین برف عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در خیابان‌ها و مسیرهای مختلف با کمک 400 نفر از نیروهای شهرداری و کمک نیروهای سپاه و ارتش به جد دنبال می‌شود.

او از شهروندان خواسته است که برای نجات درختان شهر و جلوگیری از شکستن درختان با نیروهای شهرداری و دیگر ارگان ها همکاری و مشارکت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل هم گفت که ارتفاع برف در برخی شهرستانهای استان اردبیل به 50 سانتی متر می رسد و بارش ها همچنان ادامه دارد.

دولتی مهر در خصوص مشاهده پدیده نادر رعدوبرق در هنگام بارش برف نیز تأکید کرد: وقوع رعدوبرق همزمان با بارش برف نادر است و برخی شهروندان از این پدیده دچار هراس شده‌اند.

وی با تأکید به اینکه وضعیت بارش در مرکز استان به شکل سابق است، متذکر شد: از شب چهارشنبه تا اواسط روز پنج‌شنبه انتظار می‌رود از شدت بارش‌ها کاسته شود.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارش از ظهر فردا کمترین میزان دمای ثبت شده را با منفی چهار درجه در مشگین شهر و با منفی یک درجه در اردبیل عنوان کرد.

دیروز و امروز در نقاط مختلف استان، بسیاری از مدارس و دانشگاهها به دلیل برف سنگین تعطیل و پرواز هواپیماها به تاخیر افتاده است.

اتفاقات ساده و نه چندان مهم از قبیل آتش سوزی مزارع گندم مغان و ناتوانی در مهار آن، سقوط تانکر حاوی مواد اسیدی به دره در جاده سرچم و استیصال در بیرون کشیدن آن، غرق شدن 4 جوان در دریاچه نئور و بیرون کشیدن اجساد بعد از 72 ساعت به دلیل ناتوانی در نجات غرق شدگان، فقدان غواص و امکانات برای نجات دانشجویان غرق شده در دریاچه شورابیل  و دهها مورد دیگر که صرفاً یک حادثه معمولی بشمار می روند، متاسفانه در استان اردبیل از دیدگاه مسئولان امر یک "بحران" تلقی شده و آنان را در مدیریت حوادث ناکارآمد جلوه می کند به طوری که فرماندار اردبیل از بارش برف دیروز و امروز به عنوان یک "بحران جدی" یاد کرده است!

مردم این پرسش را مطرح می کنند که براستی حلقه گمشده مدیریت بحران استان اردبیل کجاست؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
مدیرکل محترم در طول ۳ سال مدیریت اقای خدابخش ۳ بارجاعوض کرده : روابط عمومی ، بعدش دفتر استاندار وبعدش مدیریت بحران!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار