نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: یک نفر به نمایندگان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 15 November 2016

صدیف بدری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: از پیشنهاد مجمع نمایندگان استان برای اضافه شدن یک نفر به تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبر داد.

وی اضافه کرد: طبق اصل 64 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر 10 سال یک‌بار قابل افزایش است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: یک نفر به نمایندگان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین افزوده خواهد شد.

بدری یادآور شد: بر همین اساس طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو هفته پیش تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است که در روزهای آتی اعلام وصول خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد کرسی‌های مجلس در ابتدا 270 نفر تعیین شده بود که با مصوبه سال 78 مجلس این میزان به 290 کرسی افزایش یافت.

بدری تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر 10 سال مجلس مجاز است‏ با در نظر گرفتن‏ عوامل‏ انسانی‏، سیاسی‏، جغرافیایی‏ و نظایر آنها حداکثر 20 نفر به تعداد وکلای ملت اضافه کند و از زمان آخرین افزایش تعداد وکلای مجلس تا زمان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حدود 20 سال فاصله است امکان افزودن 40 نفر به تعداد کرسی‌های مجلس وجود دارد.

وی گفت: با این کار تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به چهار کرسی و تعداد نمایندگان استان به هشت کرسی افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نکته سنج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
بی بیب هورا بی بیب هورا بی بیب هورا هورا هورا.............اشتغال زائی مجلسی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
نماینده اگر دنبال کارای شخصی باشه تعدادشون یک لشگر هم باشه فایده ای نداره.
نه اینکه الان اردبیل پایتخت بیکاری و مردم بی اعصاب و دست فروش و علافی تو تهران و کرج و تعطیلی صنایع و کارگاه تولیدی و فلاکت فروش محصولات کشاورزی نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
اگر نماينده اي هم أضافه شود واقعا حق نمين است چرا فقط تعداد نماينده مركز استان زياد شود واقعا جاي گلايه دارد و اينكه مركز استان در بحث بودجه هم به شهرها رحم ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار