ویزیت سالانه 2 میلیون نفر در مراکز درمانی استان اردبیل بیانگر نگرانی جدی از نقض اخلاق حرفه ای پزشکی و بدتر از آن، ضعف نظارت و بعضاً سکوت در مقابل خدمات بی کیفیت پزشکی است.
کد خبر: ۳۳۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 21 November 2016

 به گزارش تابناک اردبیل، افشین فتحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از ویزیت روزانه پنج هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز درمانی استان خبر داد.

وی افزود: این رقم به این معنی است که سالانه دو میلیون نفر در مراکز درمانی ویزیت می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد یک میلیون نفر در اورژانس‌های بیمارستانی و ۹۰۰ هزار نفر در کلینیک‌های تخصصی ویزیت شده و ۱۰۰ هزار نفر نیز بستری می‌شوند.

معاون درمان علوم پزشکی استان با اشاره به فعالیت ۱۰ بیمارستان دانشگاهی در استان تأکید کرد: بی‌شک ویزیت این تعداد بیمار بدون مشکل و نقص نخواهد بود اما صحیح نیست مشکلات ویزیت یک یا دو نفر به عموم عملکرد دانشگاه تسری یاید.

معاون درمان علوم پزشکی استان با اشاره به افزایش ۱۷.۸ درصدی میانگین مراجعه به اورژانس‌ها ادامه داد: میزان بستری در مراکز درمانی نیز با ۱۰ درصد افزایش همراه است.

به گفته این مقام مسئول ۸۸.۲ درصد از بیماران زیر شش ساعت تعیین تکلیف می‌شوند و ۸۶.۷ درصد از بیماران زیر ۱۲ ساعت از اورژانس ترخیص شده‌اند.

به گزارش تابناک اردبیل، طبق آمارهای رسمی اغلب مردم ایران همواره به خاطرهزینه های سرسام آور خدمات پزشکی و بروز مشکلات جسمی و روحی خود چندان تمایلی به مراجعه به پزشک ندارند و وقتی وضعیت حاد و اورژانسی پیدا می کنند، به ناچار سر از مراکز درمانی در می آورند که بیگمان هزینه های چندین برابری را متحمل شده و بعضاً روند درمان آنان منتج به نتیجه نمی شود که گواه این مسئله، افزایش 10 درصدی آمار مراجعه مردم استان اردبیل به اورژانس در یکسال اخیر است.

اگر چه آمار اعلامی میزان مراجعه روزانه مردم استان به مراکز درمانی و بیمارستان ها و تناسب آن با جمعیت بالای یک میلیون نفری به شرط الزامات استاندارد جهانی برای چکاب منظم و دوره ای به منظور حفظ و ارتقای سلامت خانواده ها و به تبع آن جامعه، عدد قابل توجهی نیست اما طبق بررسی های بعمل آمده، همین میزان مراجعه روزانه مردم برای ویزیت پزشکان درمراکز درمانی به دلیل "ویزیت فله‌ای" و "غیرموثر" موجب شده تا اکثر بیماران برای یافتن نسخه شفابخش جهت رفع بیماری خود، به پزشکان دیگر مراجعه مکرر کنند که البته به دلیل فرهنگ غلط و جاافتاده میان مردم، سرانجام همین بیماران با پرداخت هزینه های گزاف در مطب های شخصی همین پزشکان حاضر می شوند که این هم در افزایش آمار مراجعان تاثیر مستقیمی دارد.

بی تردید ویزیت سالانه 2 میلیون نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی استان اردبیل به منزله افزایش فرهنگ حفظ و تامین سلامت خانواده ها و جامعه نیست، بلکه بیانگر نگرانی جدی از نقض اخلاق حرفه ای پزشکی و بدتر از آن، ضعف سیاستگزاری، برنامه ریزی، نظارت و بعضاً سکوت در مقابل خدمات بی کیفیت پزشکی از سوی دستگاههای مسئول است که موجب شده تا سلامت بخشی از جامعه برای درمان بیماری خود و یافتن نسخه شفابخش، در راهروهای مراکز درمانی و مطب های پزشکان تحلیل رود. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
کدامین کشور دنیا را سراغ دارید که در ان متوسط حقوق کار مندانش در ماه یک میلیون تومان و متخصصانش حدود پنجاه میلیون تومان در ماه باشد چرا نظام پزشکی همه ساله با ترفند هایی در ارکان تصمیم گیری نفوذ و تعرفه ها را نجومی افزایش میدهد و دولت هم عملا سکوت اختیار می کند و دستورات انها را مصوب و قانونی می کند ایا واقعا اخلاق پزشکی در این مدت محو و نا بود نشده است بیچاره و بدبخت مردمی که باور کردند که ما ..... چرا نمایندگان سکوت پیشه کرده اند تمام دولتها در دنیا به سلامت و اموزش مردم خود حساسیت دارند ایا ما هم چنین هستیم مردم می بینند و داوری می کنند و.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار