به بهانه رحلت سلطان‌الذاکرین
مرحوم استاد سلیم موذن زاده اردبیلی در یکی از مراسمهای ایام محرم، انتقاد شدیداللحنی به بی‌اعتنایی صداوسیما در پخش برنامه های خود داشت.
کد خبر: ۳۳۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 23 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، مرحوم استاد سلیم موذن زاده اردبیلی به همان اندازه که به دلیل استعداد اعجاب انگیز خود درمدیحه سرایی به زبانهای ترکی،عربی و فارسی و کسب عناوین سلطان الذاکرین، سلطان المادحین و فخرالذاکرین در این عرصه بی نظیر بود، به همان میزان نیز مورد کم لطفی و بی مهری صدا و سیما در پخش آثار گرانقدرش واقع شد.

آن استاد بلامنازع عرصه مداحی جهان اسلام در یکی از مراسم‌های ایام محرم در سالهای اخیر که دل پری از مسئولان صداو سیما به خاطر دادن تریبون رسانه ملی به مداحان تازه وارد و کم عمق و خالی بودن شبکه های رادیویی و تلویزیونی از مجالس روضه‌خواني و خطبه‌خواني او درباره حضرت زينب‌(س)،سیدالشهدا و امام سجاد‌(ع) و ائمه اطهار علیهم السلام داشت، زبان به اعتراض و گلایه گشود تا ثابت کند که هيچگاه در مدت 60 سال مداحي خود براي اهل‌بيت(ع)حاضر نشده عهد و پيمان خود را با مراد خود، سالار شهيدان کنار بگذارد و ديده‌شدن به هر قيمتي را به‌جان بخرد چرا که ترجيح مي‌داد در دل عاشقان حسيني صاحب جايگاه باشد.

آن مرحوم در سخنان گلایه آمیز خود به رسانه ملی گفته بود:واقعاً از مسئولان صداوسیما جای تشکر دارد که از خود نمی پرسند،این مداح باسابقه( موذن زاده)کجا رفته است و چرا سراغی از او در شبکه های رادیویی و تلویزیونی نیست؟مگر نه این است که موذن زاده‌ها، یک قرن زحمت کشیده اند اما اکنون هر تازه واردی با مداحی های سطحی و بی مایه، شبکه های تلویزیونی را در اختیار گرفته است.

استاد موذن زاده اردبیلی افزود: 105 برنامه برای تلویزیون پر کرده‌ام که بیگمان از کسی این حجم وسیع کار ساخته نیست اما سئوال این است که چرا صداوسیما آنها را پخش نمی‌کند؟آیا این تبعیض نیست؟ بالاخره کسی جواب بدهد که صداوسیما برای این ملت است یا اختصاصی و برای نورچشمی هاست؟

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
باسلام زنده یاد استاد موذن ازدست مسئولین دولتی ما کم جفا ندید صداوسیمای کشور برنامه هایش راسانسور کرد وبجای اجراهای ملکوتی او اجراهای ...در برنامه هایی مثل ... را روی انتن فرستاد خداوند این اقایان راهدایت کند
همسایه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
متاسفانه برخی مسئولین کارنابلد ومتخصص درگفتاردرمانی بادخالتهای بی مورد خود، موجب بروز تاخیر وبی نظمی درتشییع جنازه حاج سلیم شدند اگر دایه های مهربانترازمادر اجازه میدادند هیات امنای محله پرافتخار تازه شهر باهمکاری محلات ششگانه بهترین ومنظم ترین تشییع رابرگزار میکردند دراین بین اقدام صداوسیمای اردبیل در پخش مستقیم مراسم قابل تقدیر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
همه شاهد بودیم صدا و سیما فقط تکی ای 10 ثانیه از اثر زینب زینب او را پخش کرد.بقیه آثارش پخش نشد.

کاش مسولان زبان باز کنند و بگویند دلیلش چی بود؟
اردبیلی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
صدا و سیما و بخصوص مداحان نورچشمی مرکز کاش در خصوص دلایل محبوبیت، جاودانگی و مردمی بودن موذن زاده ها تاملی می داشتند که نه اسلحه ای داشت ، نه دنبال مناصب سیاسی بود و نه گروه محافظانی
یک همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
صدا و سیما ی ملی و حتی شبکه استانی رادیو و تلویزیون درک مناسبی از خواست و علایق مخاطبان ندارند. تشییع حاج سلیم و حضور مردم محبوبیت وی را نشان داد . اما مسولین شبکه استانی اهمیت موضوع را درک نکردند. تا وقتی مدیر کل و معاون سیما غیر بومی باشد نمی توانند فرهنگ خسینی حاکم بر اردبیل را بفهمند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار