پلیس راه گیلان در گردنه حیران به شکل عجیبی اقدام به جریمه کردن رانندگان می‌کند که این کار اسباب ناخرسندی آنها را فراهم کرده است.
کد خبر: ۳۳۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 26 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، خودرو گشت پلیس راه استان گیلان این روزها با استقرار در ابتدای گردنه حیران نزدیک به تونل، با کمین در نقاطی از این جاده که فاقد خط کشی مناسب بوده و یا خط کشی آن تحت تاثیر نمک پاشی‌های زمستانی پاک شده و یا بسیار نامحسوس برای رانندگان است، خودروهای عبوری از این مسیر را در دامی از پیش طراحی شده گرفتار می‌کنند و بی هیچ ملاحظه‌ای رانندگان عمدتا اردبیلی را با صدور جریمه‌های سنگین نقره داغ می‌کنند.

ماجرای اقدام اخیر پلیس راه استان گیلان برای جریمه رانندگان اردبیلی در ابتدای گردنه حیران طبق شواهد و تصاویر موجود مصداق بارز کمین و بهانه‌گیری است تا اقدامی برای اعمال قانون!

فرزاد تقی‌زاده، خبرنگاری است که روز جمعه 5 آذرماه شخصا در محل حاضر بوده، وی در این خصوص با ارائه تصاویر مستند از محل مورد اشاره، به خبرنگار فارس گفت: سوء استفاده ناجوانمردانه پلیس راه گیلان از عدم وجود خط کشی در این مسیر و ثبت بی‌امان جریمه‌های سنگین و نمره منفی صرفا! برای خودروهای با پلاک ایران91 کاملا مشهود بود.

وی اضافه کرد: وقتی موضوع را به وضوح متوجه شده و این اقدام ناحق را در حضور سایر رانندگان گرفتار شده در این دام با مامور پلیس راه گیلان درمیان گذاشتم و اعتراض کردم، سروان د - ه در وهله اول سعی می‌کرد این موضوع را انکار کند.

این خبرنگار اردبیلی افزود: اما وی با دیدن عکاسی من از محل و افشای غیرقانونی بودن این اقدام  پلیس، تلاش می‌کرد تا با تخفیف در جریمه و منت گذاشتن روی این مسئله که نمره منفی به تو نمی‌دهم من را از ادامه افشاگری در مورد اقدام غیراخلاقی در نزد سایر رانندگان منصرف کند.

تقی‌زاده این اقدام پلیس راه گیلان را مصداق عینی سرکیسه کردن عمدی رانندگان اردبیلی دانست و تاکید کرد: افسر این گشت خودرویی در پاسخ به اعتراضات من و سایر رانندگان که چرا رانندگان به بهانه عبور از خط ممتدی که روی آسفالت دیده نمی‌شود جریمه می‌شوند، ضمن فرار از پاسخگویی شفاف در این رابطه به طعنه و با خنده‌ای از روی تمسخر به رانندگان اردبیلی می‌گفت که وظیفه ما جریمه کردن است، این مشکل هم تقصیر اداره راه و شهرسازی استان خودتان است که ساختمان اداری آن کمی پایین‌تر است و می‌توانید شکایت خود را به آنها تحویل دهید که چرا جاده را خط کشی نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: استقرار ماموران پلیس راه گیلان در جاده‌ای که بیش از 90 درصد خودروهای عبوری آن از استان اردبیل است به یقین زمینه چنین سوء استفاده‌هایی را در سایه غفلت مسوولان استان اردبیل فراهم می‌آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
جوادی خوجین
|
Netherlands
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
متاسفانه مساله کمین پلیس در موقعیت هایی که دیده نمیشوند و از نقاط کور جاده از جمله مخفی ماندن خطوط زیر برف سو استفاده کرده و سعی در پر کردن برگه های جریمه دارند. این امر کار یکی دو روز که سهله چند سال کار کارشناسی میطلبد. از جمله دیگر مواردی که هست اینه که مامور جریمه کننده باید بیاد و از راننده ای که روی صندلی اش نشسته مطالبه مدارک کرده و صدور جریمه کند که متاسفانه رفتار برخی از این مامورین یاد دورانی می اندازد که باید حضور مامور پلیس شرفیاب شویم تا ما را هم جریمه کند هم اگر احساس کرد که راننده از حقوق خود مطلع نیست با نیش و کنایه بیآزارد.

یکی از تخلفات عینی پلیس راه که کرارا مرتکب می شوند اینه که خودروهایی را متوقف و مطالبه مدارک می کنند و در حالیکه به آنها گوشزد میکنم که شما در دوحالت می توانید خودرو را متوقف و مطالبه مدارک نمایید:
1- جرم مشهود
2- تخلف رانندگی که متضمن صدور جریمه است
امید است که با برخورد با عده قلیلی از پلیس های تازه به دوران رسیده که خود را بالاتر از قانون می داند ، بتوانیم اعتماد به شاکله کلی و اکثریتی پلیس کشور را داشته باشیم.
با تشکر - جوادی خوجین
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
با سلام . مگر رسالت راهنمائی و رانندگی کمین کردن است؟، پس راهنمائی چه می شود، ذاتاً باید بادیدن مأموران راهنمائی در دل راننده ایجاد آرامش روانی بشود،نه دلهره،
بالاخره درود بر کسی که در هر کاری خدارا در نظر می گیرد و شرافتمندانه انجام وظیفه می کند.......
جوادی خوجین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
سلام
چرا نظر قبلی بنده رو تعدیل فرمودید. اگر لازم باشه حاضرم در هر محکمه صالحی حاضر شده و بر علیه اقدامات خلاف قانون پلیس بایستم. یادمان باشد با حذف بخشی از نظرات بجایی نخاهیم رسید. علی ایحال موفق باشید که کل نظر را سانسور نکردید. درود بر شرفتان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار