مشارکت یا پول زور؟
پرسش اینجاست که با وجود کاهش شدید قدرت اقتصادی خانواده ها، چگونه مشارکت اولیاء با آموزش و پرورش در امسال روند افزایشی به خود گرفته است؟
کد خبر: ۳۳۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 27 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، احمد ناصری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل اعلام کرده که مشارکت نقدی مردم استان با مدارس در سال جاری به نسبت سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

این اظهارات یادآور ایام ثبت نام هرساله مدارس و دغدغه و ناراحتی والدین از مسئولان آموزش و پرورش در دریافت هزینه های نامشخص بخصوص از سوی مدارس رو به تزاید هیئت امنایی تحت عناوین مشارکت و همیاری و به عبارتی پول زور به بهانه هایی چون فوق برنامه و امثالهم است.

این در حالی است که اغلب مدارس عادی به بهانه ارائه خدمات آموزشی بهتر و برگزاری فوق برنامه به مدارس هیئت امنایی تبدیل شده اند اما به گفته کارشناسان عملا در کیفیت فضا و تجهیزات آموزشی تفاوتی به نسبت قبل در آنها مشاهده نمی شود.

البته اخذ پول از دانش آموزان به هنگام ثبت نام به مدارس هیئت امنایی محدود نمی شود بلکه سایر مدارس دولتی به عناوین دیگر، ثبت نام را به پرداخت وجه و البته به نام مشارکت و همیاری مشروط می کنند و آن وقت کرامت انسانی بسیاری از والدین را در مقابل چشم اولادشان لگدمال کرده و موجب سرخوردگی دانش آموز می شوند.

یکی از والدین دانش آموز در اردبیل می گوید که در زمان ثبت نام، مبلغی را از ما درخواست کردند که گفتیم بی بضاعت هستیم و توان پرداخت نداریم، مسئول ثبت نام گفت که فعلاً یک سوم مبلغ را پرداخت کنید مابقی را هم در دو قسط دیگر و درعرض سه ماه پرداخت کنید، چاره ای جز این نداشتیم، برای دو قسط دیگر فرزند را به تکرار مقابل همکلاسی هایش تحقیر می کردند و مدام برای ما نامه می فرستادند که مابقی پول را بدهیم و ما برای این که فرزندمان سرخورده نشود و با افت تحصیلی مواجه نگردد، وجه موردنظر را به نام "همیاری" پرداخت کردیم!

اکنون پرسش از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان اردبیل این است که با وجود افزایش تورم، رکود اقتصادی و تعطیلی رو به افزون مراکز تولیدی و کسب و کار در این سالها، چگونه مشارکت اولیاء روند افزایشی به خود گرفته و خانواده ها امکان بیشتری برای مشارکت پیدا کرده اند؟

در صورت صحت این آمار و ادعای افزایش 40 درصدی مشارکت اولیاء، باید پذیرفت که این اتفاق بزرگ حاصل یک ایده و برنامه موفق در جلب همکاری داوطلبانه و نه اجباری بوده که می تواند الگویی برای سایر استانها نیز باشد که بی تردید تشریح آن از طریق رسانه ها قطعاً برای خیلی ها مفید فایه خواهد بود.

ناگفته پیداست که گزارش حاضر به مفهوم نادیده گرفتن مشارکت آن دسته از اولیاء با مدارس نیست که از توان مالی برخوردارندو داوطبانه به این اقدام خداپسندانه می پردازند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بخشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
دبستان ... واقع در شهرک سبلان اردبیل به زور از هر دانش آموز 50هزار تومان میگیرد مدیر به معلم ها تاکید کرده به اسم دانش آموز را صدا میکنند وجلوی همه دانش آموزان با لحن بسیار تند جلوی همکلاسیهای خود زیرفشار میگذارند طوری که بچه مدرسه هم با زگو کردن وضعیت کلاس و جو حاکم بر کلاس خانواده رو زیر فشار میگذارند تا پول زور را بدهند اگر پرداخت نکنند هر روز این قضیه ادامه خواهد داشت . ما که بخاطر شکنجه روحی بچه ها توسط معلمان تسلیم شدیم!!! (البته چند دانش آموز در آن مدرسه داریم)
زابلی
|
-
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
جناب آقای تابناک
جهت استحضار همه مدارس الان برای خودشان یک دانشگاه آزاد محسوب میشن
حالا برو از کلاس های تقویتی شب امتحان معلما پرس و جو کن
اونایی که نمیان کلاس تقویتی از سوالات فردا سربلند بیرون نمیاااان !!!
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
اگه مدارس راغیرانتفاعی وخصوصی کنید آبرومندانه ترازاینه که مدیرکل جهت اخذ پول زور به مدیرمنطقه فشاربیاره ،ومدیر منطقه به مدیرمدرسه ،مدیرمدرسه هم به معلمان درنهایت اونیکه دراین وسط فشار زیادی را بدون اینکه چیزی عایدش بشه بیچاره معلمه!!! مدیریامعاون مدرسه ای که ماهانه هرکدام نزدیم نیم ملیون حق مدیریت می گیرند بایداونها به اولیا التماس کنند نه معلمان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار