دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برخی مدیران دولتی همچنان در هیأت مدیره شرکت‌ها، مؤسسات و باشگاه‌های ورزشی حضور دارند که ضروریست هرچه زودتر از مشاغل چندگانه استعفا کنند.
کد خبر: ۳۳۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 01 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل، محمد فیضی با بیان اینکه مجلس روی این موضوع و همچنین مدیران، مسؤولان و وزرای دو تابعیتی با حساسیت ورود پیدا کرده و در کمیسیون برنامه و بودجه به شکل فراگیر روی این موضوعات بحث می‌شود، اظهار کرد: همچنان برخی از مدیران دولتی در هیأت مدیره شرکت‌ها، مؤسسات و باشگاه‌های ورزشی حضور دارند که ضروری است هر چه سریع‌تر از سمت‌های چندین‌گانه خود استعفا داده و مسؤولیت اصلی یک شغل تخصصی را بپذیرند.

وی با بیان اینکه قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل اجرا می‌شود که ضروری است در این زمینه با دقت نظر بیشتر و قبل از اعمال قانون مدیران دو شغله و چند شغله از سمت خود کناره‌گیری کنند، تصریح کرد: ما در برنامه ششم توسعه با سر و سامان دادن به این وضعیت تلاش می‌کنیم تا فرصت شغلی جدیدی را با کناره‌گیری برخی از مدیران چند شغله برای افراد جویای کار فراهم کنیم.

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هنوز صدها جوان این کشور به رغم تحصیلات بسیار بالا با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: این در حالی است که در برخی از مناصب و شغل‌ها هیچ اعمال مدیریت صحیحی انجام نشده و دو شغله‌ها و چند شغله‌ها نتوانستند حرکت و اقدامی مناسب در حوزه فعالیت خود انجام دهند.

فیضی با بیان اینکه مجلس روی وزرا، مدیران و مسؤولان دو تابعیتی نیز به همین میزان حساس است، افزود: در این زمینه نیز در قالب کمیسیون‌های تخصصی و مباحث جدی که مطرح است، سعی می‌کنیم تا با هماهنگی سایر نهادها و دستگاه‌ها اقدام قانونی در مسیر جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در این باب به وجود آوریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار