نماینده خلخال و کوثر به محرومیت مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: آمار بالای مهاجرت‌ها و بیکاری‌ها در استان اردبیل به ویژه جنوب این استان نگران‌کننده است به طوری که بالاتر از متوسط کشوری که ۱۱ درصد است ما آمار بیکاری در استان اردبیل داریم.
کد خبر: ۳۳۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 01 December 2016
 خالقی به محرومیت مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: آمار بالای مهاجرت‌ها و بیکاری‌ها در استان اردبیل به ویژه جنوب این استان نگران‌کننده است به طوری که بالاتر از متوسط کشوری که ۱۱ درصد است ما آمار بیکاری در استان اردبیل داریم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان اردبیل ۱۲٫۸ دهم درصد و در خلخال و کوثر بیش از ۱۶ درصد است در حالی که انتظار می‌رود با اجرای پروژه زیرساختی همچون راه‌آهن اردبیل بتوان بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

وی بیان کرد: مهمترین پروژه استانی که به دلیل عقب‌ماندگی در اجرا استان را با چالش جدی روبه‌رو کرده است پروژه راه‌آهن اردبیل است که از سال ۸۴ اجرای این پروژه را شاهد هستیم و تاکنون برای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: اعتبار اختصاص یافته به پروژه راه‌آهن اردبیل در سال گذشته تنها ۷ میلیارد تومان بوده که این مبلغ نیز صرف کارهای روزمره در کارگاه‌های این پروژه شده است.

خالقی با بیان اینکه در پنج سال اخیر اجرای این پروژه با رکود واقعی روبه‌رو شده است، یادآور شد: علیرغم وعده رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید راه‌آهن اردبیل در حال حاضر نیز در رکود و تعطیلی کامل است و این پروژه نیاز به تزریق اعتبار و منابع جدید دارد.

وی به تخصیص ۷ میلیارد تومانی برای این پروژه عظیم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رقم تنها به فعال بودن کارگاه‌های این پروژه منجر شده و کار عمرانی خاصی در این پروژه انجام نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: در حالی که برای راه‌آهن استان همسایه ما میلیاردی هزینه می‌شود اما دلیل اینکه راه‌آهن اردبیل حتی در اولویت دهم نیز قرار نگرفته است تعجب می‌کنیم چرا که رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای این پروژه بی‌تفاوت بودند و هیچ اقدام خاص و تاثیرگذاری را در سه سال اخیر انجام ندادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار