یک مبتکر خلاق در عرصه خوشنویسی گفت: خوش خطی نسخه‌ها فواید اقتصاد.ی زیادی دارد، چون همراهان بیمار با خواندن این نسخه‌ها می‌توانند بدانند که آیا آن دارو را در منزل دارند یا خیر؛ به کرات مشاهده شده است که ایرانی‌ها انباری از دارو در خانه خود دارند که سرانه مصرف دارو در ایران را بالا برده است.
کد خبر: ۳۳۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ 04 December 2016

نسخه‌های خوش‌خط در کاهش هزینه‌ها نقش چشمگیری دارد/ مرگ افراد به خاطر نسخه‌های بدخط!
به گزارش تابناک اردبیل، لطفعلی خانی، یک مبتکر خلاق در عرصه خوشنویسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا، به حرفه خود در زمینه طراحی امضا و خوشنویسی اشاره کرد و گفت: از سنین نوجوانی به خاطر علاقه زیادی که به خوشنویسی و خطاطی و طراحی امضاء داشتم در این مسیر قرار گرفتم و سالهای زیادی است که در حوزه خط تحریری با خودکار اقدامات نوینی انجام داده ام که تاثیرات بسیار مثبتی در یادگیری هر چه بهتر خط تحریری داشته است.

 

پدر امضای ایران، خط پزشکان را بسیار تاثیرگزار در سلامت افراد برشمرد و با بیان این مطلب افزود: برای خیلی از افراد در طول روند درمان اتفاق افتاده است که برخی داروخانه‌ها به خاطر نسخه پیچیده پزشک نتوانسته اند دارو را به بیماری که حالت اورژانسی دارد تحویل دهد یا دارو به خاطر دست خط پیچیده پزشک اشتباه تحویل داده شده است  و این معضل متاسفانه هر ساله وجود دارد و فکری هم به حال آن نشده است.

 

خانی، تصریح کرد: طبق آمارها سالانه هزاران نفر در سرتاسر دنیا به علت نسخه‌های بدخط پزشکی جان خود را از دست می‌دهند پس باید برای حل این معضل مدیران مربوطه حوزه پزشکی به خصوص غذا و دارو، راه حلی ارائه دهد.

 

لطفعلی خانی، مبتکر خلاق در عرصه خوشنویسی

 

اشتباه در تحویل دارو برخی داروخانه‌ها به خاطر نسخه بدخط پزشکان

این موئسس اولین آموزشگاه مجازی خط تحریری در کشور ادامه داد: درگفت‌وگویی که با چندین پزشک داشتم، علت عمده ی بدخطی نسخه‌ها را به حساب این می گذارند که پرسنل داروخانه  اگر حرفه ای باشد می تواند از پس خواندن نسخه برآید، البته نمی توان منکر این قضیه شد که خواندن دست خط بعضی از پزشکان بدخط توسط همکارانشان هم میسر نیست چه برسد به پرسنل داروخانه ها، در این موارد گاهی پرسنل داروخانه با پرسیدن نوع بیماری مراجعه کننده مبادرت به دادن دارو می‌کنند.

 

این مبتکر خلاق افزود: خوشنویسی نسخه نه تنها روند سرعت زمانی درمان بیمار را بهبود می‌بخشد بلکه مانع از اشتباهات داروخانه‌ها در دادن دارو می‌شود، بنابراین اهمیت نسخه آنقدر بالا است که می‌تواند خدای ناکرده جان یک بیمار را تهدید کند؛ امیدوارم سازمان نظام پزشکی در این زمینه به طور جدی وارد عمل شود.

 

مدیر آموزشگاه خط و قلم، به ارتباط بین دست خط پزشک در نوشتن نسخه‌ها و شخصیت آن‌ها اشاره کرد و گفت: خوش خطی تاثیر روحی روانی زیادی بر خود شخص دارد، خط زیبا باعث رضایت از کار یک پزشک می‌شود؛ همچنین خوش خط بودن یک نسخه باعث تاثیرگذاری بر بیمار شده و احساس می‌کند به او احترام گذاشته شده است و این باعث بالارفتن جایگاه اجتماعی پزشکان در کشور می‌شود.

 

وی خوش خط بودن نسخه توسط پزشک را موجب کمتر شدن بار اقتصادی خانواده‌ها دانست و گفت: خوش خطی نسخه‌ها فواید اقتصادی زیادی نیز دارد، چون همراهان بیمار با خواندن این نسخه‌ها می‌توانند بدانند که آیا این دارو را در منزل دارند یا خیر؛ به کرات مشاهده شده است که ایرانی‌ها انباری از دارو در خانه خود دارند و سرانه مصرف دارو در ایران بسیار بالاست،انبار داروها در خانه‌ها هزینه‌های فراوان اقتصادی بر دوش خانواده، جامعه و چرخه اقتصادی می‌گذارد.

 

خانی، خاطرنشان کرد: هر کدام از این نسخ و آزمایشات که توسط پزشک صادر می‌شود، قطعاً در معرض دید بسیاری از افراد، مسئولین حقوقی و پزشکی و بیمه قرار می‌گیرد و یک امضا هر چقدر زیباتر و شیک‌تر باشد حس خوب برای شخص پزشک و تمامی افرادی که نظاره‌گر آن امضا هستند خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار