کد خبر: ۳۳۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 05 December 2016

به گزارش تسنیم سیدحجت مدنی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی میزان مصرف مواد نفتی در اردبیل اظهار داشت: در 8 ماهه امسال شاهد افزایش مصرف CNG در منطقه اردبیل اردبیل بودیم به طوری که متوسط مصرف روزانه CNG در 62 باب جایگاه منطقه 540 هزار متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف CNG در این مدت از مرز 133 میلیون و 580 هزار متر مکعب گذشت، گفت:‌ این میزان نسبت به 8 ماهه نخست سال 94 به میزان 123 میلیون و 842 هزار  متر مکعب 9.8 درصد افزایش داشته و بر همین اساس از بابت مصرف CNG در 8 ماهه سال 95 مقدار 134 میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.

مدنی بیان کرد: مصرف CNG در آبان‌ماه امسال 13 میلیون و 850 هزار متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد کاهش داشته است و این میزان کاهش مصرف در این مدت مربوط به برودت هوا و بارش سنگین برف که باعث قطع برق و افت فشار گاز در منطقه شده بود، است به طوری که این افت فشار گاز باعث تعطیلی جایگاههای CNG برخی شهرهای استان شد.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل در مورد مصرف نفت گاز نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل تصریح کرد: در 8 ماهه امسال مقدار 33 میلیون لیتر نفت‌گاز از طریق خط لوله از انبار نفت اردبیل  به نیروگاه  انتقال یافته که این مقدار در مقایسه با مدتمشابه سال گذشته که میزان 81 میلیون لیتر بوده به میزان 59 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به علت اصلی این کاهش مصرف در نیروگاه اردبیل افزود: تامین به موقع گاز این نیروگاه براساس دستورالعملهای مقام عالی وزارت نفت توسط شرکت گاز استان و هوای مساعد منطقه از دلایل کاهش مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار