رئیس کل دادگستری استان خبر داد
رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل اعلام کرد که از هر پنج ازدواج در استان اردبیل یک مورد به طلاق منجر می‌شود.
کد خبر: ۳۵۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 28 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی عصر چهارشنبه در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و دوری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: بخش اعظم جرایمی که بررسی می‌شود، تخت عنوان رفتارهای خشونت‌آمیز تلقی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در زندان‌ها بعد از سرقت و مواد مخدر از حیث فراوانی ضرب‌وجرح در ردیف سوم است و با وجود تلاش‌ها جهت کاهش آن طی سال‌ها با افزایش مواجه بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان متذکر شد: در شش‌ماهه سال جاری پرونده‌های ضرب‌وجرح عمدی ۳۰ درصد افزایش یافته است و هرچند در کشور سرقت به عنوان رتبه اول جرایم مطرح می‌شود اما به لحاظ فراوانی در اردبیل ضرب‌وجرح در رتبه نخست قرار گرفته است.

قاصدی متذکر شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در واقع تحمل در سطح جامعه کاهش یافته و حتی اعتقادات و باورهای دینی نیز با کاهش همراه است.

وی با اشاره به اعتیاد به عنوان معضلی دیگر ادامه داد: در عین حال طلاق نیز یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی در استان محسوب می‌شود تا جایی که طلاق توافقی در استان بیش از میانگین کشوری است.

رئیس‌کل دادگستری استان متذکر شد: در شش‌ماهه نخست سال جاری اردبیل رتبه هفتم را در این خصوص داشته و عمده طلاق‌های توافقی مربوط به جوانان و به ویژه در پنج سال اول زندگی است.

قاصدی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از سه هزار طلاق توافقی طرح شده است، اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری نیز هزار و ۵۰۰ طلاق توافقی مطرح شده و در واقع تقاضای طلاق با ۱۰ درصد افزایش همراه است.

وی با تأکید به اینکه از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود، ادامه داد: در عین حال نباید از تأثیرات اعتیاد چشم پوشید بطوریکه ۶۰ درصد از پرونده‌های اختلافات خانوادگی با منها اعتیاد و مواد مخدر است.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به اینکه در مقایسه با سایر جرایم ۵۰ درصد از سرقت مرتبط با سرقت است، اضافه کرد: در اردبیل به تجربه مشاهده می‌شود بعد از جمع‌آوری معتادان و نگه‌داری در مرکز نگه‌داری از میزان سرقت‌ها کاسته می‌شود.

به گفته قاصدی هرچند ۸۰ درصد سرقت‌ها در اردبیل سرقت خرد است اما منها آن بیشتر مواقع اعتیاد است و مبارزه با اعتیاد دقت و مراقبت خانواده‌ها را می‌طلبد.

وی در عین حال به گرایش به مصرف مشروبات الکلی اشاره کرد و گفت: زمانی اعتیاد به مواد مخدر مطرح بود اما امروز اعتیاد به مشروبات الکلی مطرح است.

رئیس‌کل دادگستری استان با ابراز تأسف از مصرف مشروبات الکلی در برخی مجالس عروسی متذکر شد: متأسفانه حساسیت این موضوع کاسته شده و زمانی که حساسیت‌ها از بین برود بی‌شک گرایش نیز افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار