رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی این رویداد را فرصتی برای بیان واقعیت‌های انقلاب اسلامی و تبیین اراده و اتحاد ملت ایران دانست.
کد خبر: ۳۵۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 29 December 2016

 به گزارش تابناک اردبیل، علی‌محمد نایینی پیش ظهر پنج‌شنبه در همایش بصیرت ۹ دی در اردبیل تصریح کرد: حماسه ۹ دی اتفاق کم‌نظیری در تاریخ ایران بود چرا که به واسطه آن سیاست‌های استکبار در هم شکست و خطرناک‌ترین تهدید دفع شد.

وی افزود: این حماسه که به تعبیر رهبر معظم انقلاب برخواسته از بصیرت بود، حرکتی بر مبنای ایمان و اراده الهی بود و به دلیل برخورداری از این ویژگی‌ها است که از آن به برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی یاد می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی متذکر شد: این حماسه از سوی مردم انقلابی رقم خورد؛ انقلابی که توانست مسیر ملت ایران و حتی سایر کشورهای مسلمان را تغییر دهد و انقلابی که ایران را از برده‌داری مدرن آمریکا رهایی بخشید.

وی با یادآوری این نکته که انقلاب اسلامی برای ملت ایران سرآغاز استقلال شد، اضافه کرد: این استقلال همه جانبه برای دست‌یابی به تمدن اسلامی بود و پرچم‌داری آن از سوی رهبری عادل و فرزانه است.

نایینی با اذعان به اینکه با تمسک به رهبری ملت ایران از مسیر توطئه‌های پیچیده عبور کرده است، متذکر شد: نمونه‌ای از مواجه به مطلوب ملت ایران و حتی نیروهای مؤمن انقلابی در حماسه ۹ دی مشاهده می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی با تأکید به اینکه عزم و فکر ملت ایران در پشت این حماسه است و بعد از اتفاقات شش دی در روز عاشورا مردم به یکباره با بصیرت در صحنه حاضر شده و در روز ۹ دی اعتراضات خود را عیان ساختند.

وی با تأکید به اینکه رأی‌دهندگان به نامزدهای مختلف رأی داده بود در صحنه حضور یافتند، اضافه کرد: بصیرت ۹ دی آنجا عیان می‌شود که در این روز بر له یا علیه هیچ نامزدی شعاری داده نشد و در مقابل مردم بر علیه سران فتنه، نخبگان سیاسی که سکوت کرده‌اند و ضدانقلاب شعار سر دادند.

نایینی حماسه ۹ دی را حضور برای دفاع کامل از نظام و رهبری توصیف کرد و گفت: انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ در اوج رقابت‌های سیاسی برگزار شد و ۴۰ میلیون ایرانی با ۸۰ درصد مشارکت در صحنه حاضر شدند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی متذکر شد: برخی معاندان دروغ و افترا به راه انداختند و مدعی شدند که انتخابات مهندسی شده است و اینطور اعلام کردند که اگر پیروز شوند انتخابات صحیح و اگر نشوند هر رأیی که به صندوق انداخته می‌شود تقلب است.

وی تصریح کرد: برخی نخبگان انقلابی دچار استحاله شدند و زمینه دوقطبی شدن جامعه در این ایام فراهم شد؛ دروغ و شایعه بستر رشد پیدا کرد و منافع فردی و جناحی به منافع جمعی پیشی گرفت.

نایینی با تأکید به اینکه فتنه ۸۸ هزینه زیادی به نظام تحمیل کرد و مردم‌سالاری نظام خدشه‌دار شد، اضافه کرد: علاوه بر این به دشمن این پیام منتقل شد که نظام از درون آسیب‌پذیر است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی با بیان اینکه جریان فتنه این پیام را مخابره کرد که امکان فروپاشی نظام وجود دارد، متذکر شد: اگر ۹ دی اتفاق نمی‌افتاد شاهد سقوط نظام و حداقل از دست رفتن امنیت امروز جامعه بودیم.

نایینی با تأکید به اینکه کشورهای غربی براندازی حکومت در زمان انتخابات را در ۲۵ کشور برنامه‌ریزی کردند و در ۱۸ کشور نیز موفقیت حاصل شده است، اضافه کرد: در کشور ایران نیز به صراحت اعلام کردند که هدف از فتنه دعوای انتخاباتی نیست.

وی افزود: در واقع فتنه ۸۸ دعوای دو نامزد انتخاباتی نبود بلکه اصل نظام را نشانه گرفته بود و مهار این فتنه بدون حضور حماسی مردم ممکن نبود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی با تأکید به اینکه حماسه ۹ دی دستاوردهای متعددی به دنبال داشته است، اضافه کرد: از جمله اینکه وحدت ملت ایران به نمایش گذاشته شد و باور دشمن به فروپاشی از درون بر هم ریخت.

وی متذکر شد: در ۹ دی قدرت بسیجی گری نظام نیز به نمایش گذاشته شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب نظام و کشور واکسینه شدند؛ در عین حال که باور به وجود جنگ نرم تقویت شد.

نایینی ۹ دی را رویدادی دانست که در آن ابعاد دوستی و دشمنی، دشمن آشکار شد و همه اینها در وضعیتی است که برخی نخبگان سیاسی در خصوص محاکمه سران فتنه و سپس حصر آن ها اظهار نظر کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی افزود: بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی شورای عالی امنیت ملی در جهت حفاظت امنیت کشور این تصمیم را گرفته و این اقدام اقدامی تأمینی بود و مطابق نظر امام راحل سران جنایتکار متهم نه بلکه مجرم هستند.

وی با بیان اینکه هشت ماه در کشور رفتارهای برخی افراد تحمل شد اما در نهایت حماسه ۹ دی را ملت ایران خلق کردند، اضافه کرد: دشمن مجدداً در ۲۵ بهمن سال بعد در موضوع بهار عربی فراخوان داد تا فتنه جدیدی رقم بخورد.

نایینی با تأکید به اینکه دشمن به بهانه‌های مختلف در نظر دارد کشور را به آشوب بکشد، اضافه کرد: در واقع آزاد بودن سران فتنه به معنی بی‌ثباتی در کشور بود و هر چند فتنه ۸۸ خنثی شد اما دشمن دست از دشمنی برنداشته است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی با تأکید به اینکه دشمن دلایل شکست خود را مطالعه می‌کند و با درس گیری دوباره در تلاش است نظام را با چالش مواجه سازد، تصریح کرد: دشمن با شعار انقلاب اسلامی منافع خود را درخطر می‌داند.

وی متذکر شد: امروز بیش از گذشته کارگزاران نظام نیازمند بصیرت هستند و اگر بصیرت توان تشخیص درست مسائل است ما امروز بیش از هر زمان نیازمند آن هستیم.

وی افزود: امروز باید دغدغه‌های رهبری از جمله خطر نفوذ را جدی گرفت؛ چرا که خطر استحاله روحیه انقلابی در جامعه وجود دارد و نفوذ جز از بین بردن باروها و امید مردم نیست.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی تأکید کرد: امروز کشور نیازمند سیاست‌مداران انقلابی و با بصیرت است و کسانی که در مقابل فشارها و تهدیدهای دشمن مقاومت می‌کنند و کسانی که اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار