استاندار اردبیل با حرکت پیش دستانه و داوطلبانه در تغییر معاون سیاسی خود، دو هدف اصلی را نشانه گرفت.
کد خبر: ۳۵۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 29 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل،  پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی و انتخاب رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور همواره موضوع انتخاب معاون سیاسی این وزارتخانه یک چالش عمیق برای وزیر کشور و دولت بود.چرا که معاونت سیاسی وزارت کشور ارتباط مستقیمی با انتخابات و موضوع احزاب داشته و از جهتی نیز دولت روی کار آمده مورد حمایت اصلاح‌طلبان بوده و در روزنامه‌های متعلق به این طیف نیز بارها نوعی سهم‌خواهی برای این وزارتخانه دیده می‌شد و همین، کار را برای انتخاب یک فرد اعتدالی که شعار رئیس‌جمهور منتخب بود، سخت می‌کرد.

اکنون در حدود 5 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، معاون سیاسی وزرات کشور در حالی تغییر کرده که شنیده‌ها از ماموریت ویژه دولت به علی اصغر احمدی با یک هدف انتخاباتی حکایت دارد.

دلایل تازه ای از دلیل انتخاب احمدی به گوش می‌رسد. شنیده‌ها از برخی منابع حاکی است که احمدی گزینه دولت به وزارت کشور بوده و حالا او این ماموریت را پیدا کرده برخی از استانداران و فرمانداران را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر دهد. این موضوع نیز با مخالفت و مقاومت رحمانی‌فضلی روبرو شده است، موضوعی که با واکنش سخنگوی وزارت کشور مواجه شده و او هر گونه اختلاف بین دولت و وزارت کشور را رد کرده است.

اما در بحبوحه انتصاب معاون سیاسی وزارت کشور، مجید خدابخش نخستین استانداری بود که با تغییر معاون سیاسی خود و انتصاب مهره نزدیک به اصلاح طلبان به علی اصغر احمدی لبیک گفته و مواضع خود را در مسئله اختلاف محتمل میان وزیر کشور با دولت در عزل و نصب ها علنی کرد.

برخی صاحبنظران بر این عقیده اند که اقدام استاندار اردبیل و چراغ سبز او به سیاست کلان انتخاباتی دولت که از طریق مهره جدید( معاون سیاسی کنونی وزیر کشور) اجرایی خواهد شد چه بسا می تواند الگویی برای سایر استانداران برای بقا در منصب استانداری باشد و گرنه هر گونه مقاومت در این باره به حذف خود آنان منجر خواهد شد.

حرکت پیش دستانه و داوطلبانه استاندار اردبیل در تغییر معاون سیاسی خود، هر گونه تغییرات احتمالی در دیگر پست های سیاسی استان منجمله فرمانداران را محتمل می نماید.

وجود اختلاف بین وزیر کشور و معاونان سیاسی پیشین و یا دست‌کم معاون کنونی حداقل در این دولت یک احتمال قوی بوده اما برخی کارشناسان معتقدند که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و برای آرامش و نشاط سیاسی در کشور بهتر است دولت دخالت مستقیمی در تغییر استانداران نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
با سلام تحلیل فوق فاقد استحام کافی بوده و ربطی به تغییر معانت سیاسی وزیر کشور ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار