لطفا با افکار عمومی بازی نکنید
پرسش اینجاست که انتشار اخبار متناقض درباره مسیر پروژه بی سرانجام راه آهن اردبیل و اتصال آن به قفقاز با چه هدفی دنبال می شود.
کد خبر: ۳۵۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 31 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل، طی دهه اخیر درباره پروژه راه آهن میانه-اردبیل به طول حدود 180 کیلومتر و امتداد آن به مغان و اتصال از طریق منطقه ایمیشلی به راه آهن قفقاز و روسیه، مذاکرات و توافقات و وعده های مکرر مطرح شده اما آنچه که امروز واقعیت عینی پپدا کرده این است که این پروژه پس از 13 سال با پیشرفت حدود 30 درصدی صرفاً از میانه تا اردبیل اجرا خواهد شد و با الویت یافتن خط آهن قزوین-رشت- آستارا و اتصال شبکه راه آهن ایران به جمهوری آذربایجان از طریق آستارا در دولت یازدهم، طرح اولیه و جامع اتصال راه آهن دو کشور از مرز پارس اباد- ایمیشلی که در دولت های قبلی مطرح شده بود عملاً منتفی شده تلقی می شود.

آنچه که در یازدهمین اجلاس اخیر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان درباکو پیرامون پروژه اتصال راه آهن ایران و آذربایجان با 3 روایت متناقض آن هم از ناحیه سه مرجع رسمی و ذیصلاح (سایت سفارت ایران در آذربایجان،سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل)مطرح شده، بسیاری از اهل فن را به تعجب واداشته است.
 
پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل در خبری اعلام کرده که در این اجلاس به پیشنهاد دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل، موضوع اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به اردبیل مطرح شد که با موفقت الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، این موضوع در متن توافقات کمیسیون همکاری های مشترک درج و دستور پیگیری و اجرای آن به وزیر اقتصاد آذربایجان صادر شد.
 

 گفتنی است که این خبر با تیتر برجسته و در ابعاد گسترده در سطح استان اردبیل منتشر شده است، به طوری که امام جمعه اردبیل هم در خطبه های نماز جمعه، تصویب اتصال راه‌آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل در پروتکل همکاری را شایسته قدردانی دانست و ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی توسعه مهمی در پارس‌آباد و شمال استان اتفاق بیافتد.

 

سایت اطلاع رسانی استانداری اردبیل همچنین در خبری جداگانه به نقل از محمود واعظی رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان مدعی شد که در این اجلاس درباره اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به پارس آباد مغان توافق بعمل آمد.

 

در همین حال سایت اطلاع رسانی سفارت ایران در آذربایجان اعلام کرد که در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، محمود واعظی در حضور استانداران آذربایجان شرقی و اردبیل از پیشرفت های حاصله در اجرای پروژه های حمل و نقل و بخصوص ساخت خط ریلی آستارا – آستارا ابراز رضایت کرد.

 

پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم  در خروجی سایت خود در متنی مشابه با خبر سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، بدون اشاره به هر گونه مذاکره با موضوع اتصال راه آهن ایران و آذربایجان از طریق پارس آباد-ایمیشلی،از پیشرفت امور در اتصال راه آهن دو کشور در مرز آستارا ابراز خشنودی کرد!؟

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
تابناک عزیز همه این نقل قول ها به کنار و گیریم که قبول کنیم جمهوری آذربایجان از طریق راه ریلی به ایران ارتباط برقرار خواهد گرد مشکل اینجاست که راه آهن ایران از کجا اجراء و به جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد ؟؟؟
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
این هم یکی دیگر از شاهکارهای دولت تدبیر و امید ! جالبه با این همه خیانت ها باز اردبیلی ها نماینده ... به مجلس فرستادند !!
آیدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
آقای دکتر حقیقت پور کجایی ؟؟؟؟؟؟ بیا ببین چه خدمتی به اردبیل کردی که هیچ وقت از یادمان نخواهد رفت !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
هه قاداش، هله بئ تزلیگه یاراسی توخدامیاجاق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
شکی نیست که از مسیر رشت آستارا دو کشور به هم متصل می شوند. راه آهن اردبیل میانه یه 10 سالی طول می کشد تا به اردبیل برسد چه برسد به پارس آباد.
به نظر من ،نمایندگان و مسولان اردبیلی خودشان در دوره های قبلی آمدند و خواستار توقف پروژه را آهن اردبیل میانه شدند و خواستار مسیر جایگزین بستان آباد-سراب -اردبیل بودند
حالا با این حرف ها و مخالفت ها مسیر بستان آباد اردبیل اجرا نشد هیچ ، مسیر میانه اردبیل هم بودجه نگرفت و خوابید.
بنده فکر میکنم سال 1410 شاهد افتتاح مسیر اردبیل به میانه باشیم.طبق نظرات اهل فن این مسیر اردبیل میانه به 1100 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که تا الان فکر کنم 300 میلیارد تومان اختصاص یافته در عرض 14 سال.
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار