گزارشها از حرکت خزنده تعاونیهای مسکن شهرستانها برای خریداری زمین در مرکز استان اردبیل حکایت دارد.
کد خبر: ۳۵۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 03 January 2017

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش درجلسه پیشگیری و مقابله با پدیده زمین خواری؛ تصرفات غیرقانونی و ساخت و ساز غیر مجاز در محل استانداری با بیان اینکه گشت های بازرسی تلفیقی دستگاه های ذی ربط و خدمت رسان برای بازدید از محل های حاشیه شهر و مناطق ممنوع ساخت و ساز ، اقدام مناسبی در جهت کنترل و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است خواستار تداوم بازدیدهای گشت تلفیقی و برخورد قانونی با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز شد.

استاندار اردبیل اظهار داشت:بر اساس اطلاعات جمعیتی و برنامه ریزی روند توسعه شهر ، زمین به حد وفور در داخل محدوده شهری وجود دارد و نیازی به تغییر کاربری و افزایش محدوده شهر نیست.

وی افزود:باید اطلاع رسانی مناسب و آگاهی دهی لازم برای آحاد مردم بخصوص تعاونی های مسکن از طریق رسانه ها بویژه صداوسیما برای اطلاع از مفاد قانونی و برخوردهای جدی در خرید و فروش زمین های خارج از محدوده و ساخت و سازهای غیر مجاز معمول شود و تعاونی هایی که تا کنون خریداری کرده اند مرتکب تخلف شده اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تعاونی های مسکن شهرستان ها نیز از شهرستان اردبیل زمین خریداری کرده اند اظهار داشت:خرید زمین در اردبیل برای تعاونی های دیگر شهرستان ها توجیهی ندارد.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، خدابخش گفت:متاسفانه تعاونی های برخی دستگاه های دولتی نیز در گذشته اقدام به خرید اراضی خارج از محدوده نموده اند که در کمیسیون های مربوطه تغییر کاربری، رد شده است.
استاندار اردبیل گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در حوزه اختیارات جهادکشاورزی است و جهاد کشاورزی نیز محدودیت های شدیدی برای تغییر کاربری زمین مزروعی دارد.

به گزارش تابناک اردبیل،‌ خرید زمین با کاربری غیرمسکونی و طرح شکایات متعدد اعضای تعاونی از عملکرد هیأت مدیره از جمله شاخص های اصلی در تعریف انحراف از رفتار متعارف یک تعاونی مسکن به شمار می‌رود به طوری که مدیران برخی تعاونیهای مسکن ادارات در مواجهه با مطالبات مجامع خود با فرافکنی، اجرایی نشدن تعهدات خود در زمان مقرر را متوجه دستگاههای مسئول می دانند.

پیش‌تر، اقدامات برخی تعاونی‌های مسکن در استان اردبیل را که خارج از ماموریت خود در تهیه مسکن برای کارمندان و اعضای خود اقدام به گرفتن زمین برای دفعات متوالی کرده و مازاد بر نیاز تعاونی، زمین‌ها را تملک، قطعه‌بندی وبه فروش رسانده و سودهای کلانی را به جیب زده‌ بودند، افشا شده بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
خود استانداری 3 دفعه زمین تقسیم کرده رطب خورده منع رطب کی کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار