در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل در سامانه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور گزارش شده است.
کد خبر: ۳۵۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 11 January 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بعدازظهر امروز با حضور مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور، معاونان وی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از سامانه جامع اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی رونمایی شد که یکی از مزایای این سامانه گزارش در لحظه کانون بیماری‌های دامی در نقاط مختلف کشو است.

طبق گزارشی که از نحوه عملکرد این سامانه در این جلسه با حضور خبرنگاران ارائه شد 4 کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی 24 ساعت گذشته در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل گزارش شده است.

بنابر اطلاعات ارائه شده در جلسه موج آنفلوانزای پرندگان از شمال کشور به تدریج در حال ورود است.

به گزارش فارس، طی یک ماه اخیر با سردتر شدن هوا و مهاجرت پرندگان از کشورهای اروپایی و شمال سیبری مواردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نقاط مختلف کشور مشاهده شده که سازمان دامپزشکی بلافاصله وارد عمل شده و طیور مشکوک به بیماری در مرغداری‌ها را امحا کرده است.

به گزارش تابناک اردبیل، تاکنون هیچ گونه توضیح و یا واکنشی از سوی دامپزشکی استان اردبیل به طور رسمی در سایت این اداره کل نسبت به این خبر صورت نگرفته است اما یکی از سایتهای خبری استان اردبیل با درج خبری به نقل از این مقام مسئول، اخبار مربوط به ورود آنفلوآنزای فوق پرندگان به استان را رد کرده است.

صادق صالحی مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با شایعه خواندن شیوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در استان اردبيل در فضاي مجازي،گفت:این مطلب كاملا غير مستند و كذب است و تا اين لحظه موردي از بيماري فوق در استان گزارش و تاييد نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اينكه اردبيل از صادركنندگان عمده جوجه و تخم مرغ  نطفه دار هست، تاييد خبر مانع صادرات خواهد شد و  خبر به نظر مغرضانه مي ايد كه پيگيري خواهيم كرد.

صالحی افزود: تاكنون دو مورد تلفات مشكوك به اين اداره كل اطلاع داده شده است كه نمونه برداري انجام و به آزمايشگاه مركزي سازمان ارسال شد كه نتيجه آزمايش هر دو نمونه خوشبختانه از بابت ابتلا به بيماري فوق منفي بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار