مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تحقیقات نشان می‌دهد افراد بیکار گرایش بیشتری به اعتیاد دارند.
کد خبر: ۳۶۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 16 January 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد ستاری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: گرایش در سه حوزه شناختی، عاطفی و رفتاری قابل طرح و بررسی است.

وی افزود: در حوزه شناختی فرد به مواد مخدر تفکر مثبت دارد و همین موضوع موجب گرایش به مصرف مواد می‌شود؛ چنانچه تفکر اشتباهی در خصوص فایده مواد مخدر برای سالمندان و کارگران وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان تأکید کرد: در گرایش عاطفی فرد خلأهای روانی و نیازهای خود را با اعتیاد پوشش می‌دهد و در گرایش رفتار فرد از سطح تفکر و عاطفه عبور کرده و در رفتار خود اعتیاد را نشان می‌دهد.

ستاری تأکید کرد: در سال ۸۲-۸۳ تحقیقی برای ۶۶۰ نفر در اردبیل انجام شده که گرایش به اعتیاد شهرستان به شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی متذکر شد: این تحقیقات به همراه تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که بیکاری، شخصیت پرخاشگر و تکانشی بیشترین گرایش به اعتیاد را موجب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان به ضرورت بررسی فراتحلیل تحقیقات پیرامون اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: لازم است در تحقیق پیرامون اعتیاد تفاوت بین علت و گرایش مشخص شود.

به گفته ستاری در حال حاضر تحقیقاتی توسط بهزیستی استان علل روانی و اجتماعی اعتیاد برای افراد سالم مطالعه می‌شود که می‌تواند گروه‌های در معرض خطر را شناسایی کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار