دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیقات پژوهشی اعتیاد در اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز در راستای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه ترک و پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۳۶۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 18 January 2017
به گزارش تابناک اردبیل، بهنام بهشتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال اظهار داشت: تاکنون 89 مرکز درمان اعتیاد، 11 مرکز بهبودی و یک مرکز کاهش آسیب در درمان و ترک اعتیاد معتادان در استان اردبیل راه‌اندازی شده و در حوزه ترک اعتیاد در مرکز استان و سایر شهرستانها فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: 12 هزار و 814 نفر در سطح استان که درگیر با مواد مخدر بودند در این مراکز تحت درمان قرار دارند و اقدامات لازم برای بهبودی و بازگشت دوباره آنها به زندگی سالم و عاری از اعتیاد در این مراکز انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل درمان اجتماع‌محور اعتیاد را از برنامه‌های اولویت‌دار و موثر در حوزه ترک اعتیاد دانست و تصریح کرد: این شیوه درمان برای معتادان به مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو برنامه‌های مهم شورای مبارزه با مواد مخدر است.

بهشتی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از اعتیاد در سطح استان افزود: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری با صداوسیمای مرکز استان امضا شده و قرار است 32 برنامه تلویزیونی در قالب میزگرد و 32 برنامه رادیویی نیز در حوزه پیشگیری از اعتیاد تولید و پخش شود.

وی از ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیقات پژوهشی اعتیاد در اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز در راستای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کند که تاکنون 24 پایان‌نامه و مقاله دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های علوم اجتماعی در بحث پیشگیری و درمان اعتیاد با 48 میلیون تومان اعتبار خریداری شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه مواد مخدر و پیشگیری و درمان اعتیاد در استان اردبیل خبر داد و افزود: در صورتی که پایان‌نامه‌ای با محوریت پیشگیری و درمان اعتیاد توسط دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کار شود شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان مبلغ 2 میلیون تومان از هر پایان‌نامه کاربردی در این زمینه حمایت مالی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار