وزیر کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: برای کاهش آلام مردم در گام اول از فردا صبح کارگران بیکار می‌توانند به اداره کار وزارت رفاه در خیابان حافظ مراجعه و برای دریافت بیمه بیکار ثبت‌نام کنند. البته کسانی که بیمه شده تامین اجتماعی باشند.
کد خبر: ۳۶۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 21 January 2017
تابناک اردبیل، علی ربیعی که به همراه رییس‌جمهور از منطقه حادثه دیده پلاسکو بازدید کرد، ضمن تسلیت به همه مردم ایران اظهار کرد: این حادثه تاسف انگیز و غمبار بود. در همین راستا برای کاهش آلام مردم در گام اول از فردا صبح کارگران بیکار می‌توانند به اداره کار وزارت رفاه در خیابان حافظ مراجعه و برای دریافت بیمه بیکار ثبت‌نام کنند. البته کسانی که بیمه شده تامین اجتماعی باشند.

وی افزود: ما اسامی همه کسانی که در لیست تامین اجتماعی هستند را انتقال داده‌ایم که بتوانیم به سرعت بیمه بیماری آنها را برقرار کنیم.

ربیعی ادامه داد: همچنین به دلیل نزدیکی شب عید از بین رفتن بخشی از تولید و چرخه زندگی مردم، وجود اداره شده تامین اجتماعی در اختیار بانک رفاه قرار گرفته است تا طی چند روز آینده وام بسیار ارزان قیمتی برای افرادی که کارگران بیکار شده را به کار می‌گیرند، اختصاص می‌گیرد تا مشوقی برای آنها باشد.

وی افزود: به این منظور که کار اساسی‌تری انجام شود با استاندار صحبت کردیم تا محل موقتی آماده کنیم تا به عنوان مرکز تولید موقت در نظر گرفته شود. برای احیای تولید با صندوق کارآفرینی امید به منظور اعطای وام‌های خرد صحبت‌هایی داشته‌ایم و این مجموعه تدابیری بوده که برای کارگران در شب عید در نظر گرفته شده‌است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به تقبل هزینه‌های تکمیلی درمان آتش نشانان آسیب دیده از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مستمری آتش نشانان شهید از امروز بدون تشریفات اداری برقرار می‌شود و برای این امر ماموران ما به منزل آنان مراجعه می‌کنند.

ربیعی افزود: سعی می‌کنیم افراد بیکار شده را سریع‌تر سامان دهیم از سوی دیگر وزیر کشور امروز با هیات امنای ساختمان پلاسکو جلسه‌ دارد تا با همفکری آنها امور سریع‌تر پیش برود و سامان یابد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار