«این اظهارات، اولین موضع رسمی روسیه درباره موضع تهران نسبت به راهکار سیاسی پرونده سوریه از زمان ورود نیروهای روس به این کشور محسوب می شود.»
کد خبر: ۳۶۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۰ 23 January 2017
وکیل ملت: روزنامه سعودی "الوطن" مدعی شد: «کرملین اعلام کرد که مسئله مذاکرات آستانه از سوی ایران در حال پیچیده شدن می باشد و انتظار می رود که نتیجه ای از مذاکرات گرفته نشود.»
 
  
دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه با بی‌بی‌سی مدعی شد مسکو از مشارکت آمریکا در مذاکرات آستانه درباره سوریه استقبال می‌کند؛ ولی موضع ایران در پیچیده شدن این مذاکرات موثر است.
 
 
وی در این خصوص گفت: «ما از حضور آمریکا در مذاکرات آستانه استقبال می‌کنیم. وضع بسیار پیچیده است. شما می‌دانید که ایران نیز همانند بازیگری بسیار مهم در موضوع سوریه است. ایرانی‌ها از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند. پس به همین دلیل، این شرایطی بسیار پیچیده برای یک بازی بسیار دقیق است.»
 
 
مذاکرات صلح سوریه روز دوشنبه در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود. گروه‌های مخالف دولت سوریه موافقت خود را با حضور در این مذاکرات که با میان‌جیگری روسیه، ترکیه و ایران انجام می‌شود اعلام کرده اند تا شاید به راه حلی برای بحران جنگ داخلی 6 ساله این کشور دست یابند.
 
 
پسکوف در ادامه اظهارات خود گفت: «این امر (حضور آمریکا در مذاکرات) احتمالاً بخشی از علت اختلاف مسکو و تهران است. واضح است که بدون مشارکت آمریکا حل معضل سوریه امکان‌پذیر نیست.»
 
 
وی همچنین اعلام کرد احتمال حصول توافق در این نشست بسیار اندک است؛ چرا که طرف‌های زیادی در آن حضور دارند.
 
 
 
الوطن افزود: «این اظهارات، اولین موضع رسمی روسیه درباره موضع تهران نسبت به راهکار سیاسی پرونده سوریه از زمان ورود نیروهای روس به این کشور محسوب می شود.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار