نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر پرداخت مطالبات و بدهی‌های کشاورزان خسارت‌دیده با اختصاص ردیف اعتباری مشخص هستیم.
کد خبر: ۳۶۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 23 January 2017

به گزارش تابناک اردبیل، رضا کریمی اظهار کرد: برای رفع دغدغه‌های کشاورزان علاوه بر نشست‌های مکرر با مسؤولان ذیربط کشوری و استانی، در صحن علنی مجلس به وزیر جهاد کشاورزی برای پرداخت به موقع مطالبات تذکر دادیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان خسارات وارد آمده در شهرستان‌های استان اردبیل گفت: از طریق سرما در اردبیل 144000 میلیون ریال، تگرگ پارس‌آباد 435699 میلیون ریال و سرما در نیر 66535 میلیون ریال و در کوثر 17540 میلیون ریال خسارت وارد آمده است.

کریمی یادآور شد: همچنین از طریق سرما در گرمی 115011 میلیون ریال، نمین 311792 میلیون ریال در اوایل سال جاری و 950666 میلیون ریال در خلخال در اسفند سال گذشته بوده است که جمعا در کل استان اردبیل 5340667 میلیون ریال خسارت به کشاورزان وارد آمده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این استان ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی دارد و نباید به واسطه تأخیر در پرداخت مطالبات و بدهی‌های کشاورزان خسارت دیده زمینه دلسردی در تولید محصولات ایجاد شود.

کریمی همچنین در رابطه با کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نکرده‌اند، گفت: دولت در نظر دارد برای این دسته از کشاورزان تسهیلات ویژه بی‌بهره یا کم‌بهره واگذار کند و ما نیز پیگیر به نتیجه نشستن این موضوع هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار