استاندار اردبیل گفت: آشفته بازار زمین خواری در سه سال گذشته مدیریت و این پدیده زیانبار تا حد امکان مهار شده است.
کد خبر: ۳۷۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 12 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر مجید خدابخش در نشست بررسی پدیده زمین خواری در استان اردبیل افزود: این اقدام به گونه ای انجام شده که نه تنها با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و یا باز پس گیری زمین های کشاورزی از دست متصرفان؛ لطمه ای به فعالیت های تولیدی استان اردبیل وارد نشده بلکه فرصت مناسب را برای سرمایه گذاران واجد شرایط و درستکار فراهم آورده است.

وی از مدیران ذیربط خواست تا مانند آنچه که در کشورهای پیشرفته مرسوم است شیوه مناسبی را برای متقاضیان سرمایه گذاری در طرح های تولیدی پیدا نمایند تا از همان ابتدا زمین به افراد واجد شرایط که دارای امکانات و توان مالی اجرای پروژه هستند تعلق بگیرد و چنین نباشد که متقاضی پس از دریافت زمین و به دلایلی ازجمله نداشتن توان مالی از اجرای آن بازمانده و یا کاربری آن را تغییر دهد.

وی همچنین از مدیران ذیربط سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خواست که تمام اقدام های انجام شده در این زمینه را به شکل مفید برای آگاهی مردم شریف این استان ازطریق رسانه های گروهی اطلاع رسانی نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، استاندار اردبیل همچنین تاکید کرد که اجرای طرح های مختلف بدون داشتن پیوست های مورد نیاز؛ یک کار اشتباه با پیامدهای منفی فراوان است.

دکتر خدابخش اضافه کرد: برای همه طرح ها باید قبل از اجرا پیوست های لازم به خصوص در زمینه های فرهنگی و اجتماعی با مطالعه و بررسی دقیق تهیه شوند تا طرح ها با لحاظ موارد منظور شده در این پیوست ها به اجرا در بیایند.

وی با اشاره به اینکه عامل بسیاری از مشکل های اجتماعی و فرهنگی کنونی جامعه نبود پیوست های لازم و بی توجهی به آنها در اجرای طرح ها در سالهای گذشته هستند اظهار کرد: برای نمونه اگر در ساخت و ساز بسیاری از واحدهای مسکونی و اماکن عمومی در محله های حاشیه شهرها به این موضوع مهم توجه و کارها به شکل منطقی و هدایت شده انجام می شد اکنون شاهد گرفتاری های متعدد فرهنگی ؛ اجتماعی و اقتصادی در این زمینه نبودیم.

وی تشریح کرد: ازسوی دیگرتبعات منفی ناشی از بی توجهی به وجود پیوست های لازم در اجرای طرح ها در گذشته به گونه ای هستند که اکنون رفع یک مشکل که به همین دلیل به وجود آمده است خود سبب بروز مشکل ها و معضل های دیگر می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: راه اندازی سامانه تلفنی 131 از اواخر پارسال در این سازمان تاثیر مطلوب در جلوگیری از تغییر کاربری و یا تصرف زمین های کشاورزی این استان به وجود آورده است.
ذبیح الله نوروززاده افزود : از آن زمان تاکنون 819 فقره تماس مردمی با این سامانه انجام شده که 109 فقره آن صحت داشته و منجر به اقدام موثر شده است.

در این نشست که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل تشکیل شد مدیران و کارشناسان ذیربط گزارش و پیشنهادهای لازم را در ارتباط با مقابله با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی در این استان ارایه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار